Onderwerp: 4 taarten voor vandaag, met dank aan het forum voor de inspiratie
Met inspiratie van Kaatje E. en Wietske:
Voor Seppe mocht ik zijn verjaardagtaart maken (en volgende week ook weer, jippie!). Hij is een skatertje en zijn kamer is in camouflage kleuren, dus toen ik de camouflagetaart van mijn stijlicoon Karin (Kaatje E) zag, wilde ik gaan voor het broertje. Ik dacht, dat doe ik wel even, maar was toch lastiger dan ik dacht. Dunne strikken (die ik niet heel lang van te voren maak) zijn niet aan mij besteedt. Wel voor het eerst met ribbel geprobeerd. Seppe was in ieder geval heel erg blij met zijn taart.

Onderste taart is gevuld met monchoubavarois en aardbeienjam. De bovenste taart is gevuld met chocoladeganache en kersenvlaaivulling.
En voor een vriendinnetje, die wel een opkikkertje kan gebruiken:
Geïnspireerd op de paastaart van Wietske. Ik heb gekozen voor het gemak en gebruik gemaakt van candymolds voor de eendjes (alleen is het marsepein toch wat lastig eruit te krijgen.....). Taart is gevuld met lemoncurd/botercreme en citroenbavarois.
Gistermiddag kwam nog een verzoek voor een chocoladetaart voor de man van een kennisje die vandaag jarig is. Ze gaan met familie uit eten, maar gebak hoort er toch wel bij op zo'n dag. Manlief is een echte lekkerbek, dus ik ben benieuwd naar zijn reactie. Ganache glad strijken lukt me nog niet. 
Gemaakt van chocoladebiscuit, gevuld met chocoladeroom met verse frambozen en een laag frambozenjam. Afgesmeerd met pralin

.

ervan.
)