1

Onderwerp: vierkant.......hoeken ???

Mag ik jullie vragen hoe jullie de hoeken van de vierkanten taarten zo netjes krijgen????
Soms zie ik taarten voor bij komen en dan zien de hoeken er zo "afgerond"uit,gebruiken jullie dan iets anders dan de rand van de webshop ???, en hoe krijgen jullie de hoeken zo netjes???? buiten het feit dat je met de hoeken moet beginnen,ikzelf heb het dus echt nog niet onder de knie :grr:
Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden ;)

2

Re: vierkant.......hoeken ???

Dat is best lastig te beantwoorden zonder het te kunnen laten zien. Het is eigenlijk: met beleid. Dus echt de tijd ervoor nemen en ook bij de hoeken zorgen dat je zacht wrijft, optilt en kreukels weer wegwrijft. En daarna goed met de smoother bewerken.

Wat bedoel je precies met 'de rand van de webshop'?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

De vierkanten verstelbare bakrand ;)

4

Oooow, díe :+ Nee die heb ik niet ;) Ik bak in een 20x20 (heel oud) vierkant bakblik of in een 25x25 bakblik uit de shop. Die van 20x20 is 8 cm hoog of zo, die van 25x25 is 5cm hoog, daar doe ik altijd een hogere rand bakpapier in.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hier een link: http://10.198.9.10:15871/cgi-bin/blockp … =688196814 Is niet direct van de juiste maar als je fff surft op de site vind je een video om hoe je een vierkante taart bekleed

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

hm zat op pc op mijn werk. Geloof niet dat ie het helemaal deed. Heb onder tussen ook juiste link gevonden: http://vimeo.com/298002 Hier wordt helemaal beschreven hoe men een vierkante taart bekleed met fondant

7

Oke dank je wel ;)

8

mooie link sharon...maar hoe dik doe je zelf de mmf...of marsepein...ik zie dat ik het veeeeeeel dunner doe daar en dan is t toch lastiger...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

9

mijn "lokken/deksels" maak ik ongeveer 3 mm dik gebruik zelfde techniek en werkt wel lekker. Gebruik ook vaak handschoenen ipv smoother.

10

Ik ben op je site wezen kijken Je hebt er heel wat gemaakt zeg hele mooie.
Jammer dat het niet in het Hollands beschreven staat.Konden we eens zien wat voor vullingen jij gebruikt.

groetjes van Ann

11

nanan schreef:

Ik ben op je site wezen kijken Je hebt er heel wat gemaakt zeg hele mooie.
Jammer dat het niet in het Hollands beschreven staat.Konden we eens zien wat voor vullingen jij gebruikt.

Gebruik eigenlijk altijd zelfde vulling in mijn marsepein taarten omdat ik eigenlijk haast geen taarten voor mezelf maak. Vanillecreme en frambozecreme met of zonder notenbodem. Heb ook een paar keer pistach creme gemaakt maar frambozencreme blijft de favoriet

Bij andere taarten als Chocolade taart gebruik ik geen vulling.