1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (20-03-2008 22:09)

Onderwerp: toch een beetje droog...

ow  dames, wie kan mij hierbij helpen?
ik had een schitterend hoog kapsel.  gisterochtend gebakken, af laten koelen op aanrecht, daarna ingepakt in de folie en de rest van de dag tot aan bekleden in de folie op het aanrecht gelegen. gisteravond bekleed en gedecoreerd (die rose met bruin, waar ik weer zo trots op was) daarna in de koelkast niet afgedekt maar op een bord.
nu hebben we hem vanavond aangesneden en hij smaakte best wel lekker, maar het biscuit was toch een beetje droog. wat had ik anders moeten doen?
5 eieren volgens recept van de mix en 40 min in de oven op 180 graden...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: toch een beetje droog...

Het helpt om na het bakken taart uit de vorm te halen en er dan weer opleggen en zo af te laten koelen. Dan blijft het vocht in de bodem.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Wat ik doe is in folie een nachtje (of bij gebrek aan tijd een paar uurtjes) in de vriezer. Heb het idee dat de biscuit daar ook minder droog van wordt.
Of je kunt tremperen, is ook lekker.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Lady_Sharon schreef:

Het helpt om na het bakken taart uit de vorm te halen en er dan weer opleggen en zo af te laten koelen. Dan blijft het vocht in de bodem.

dus de taart omgekeerd storten en dan de vorm er weer terug overheen laten glijden? dus ingepakt af laten koelen eigenlijk?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

kwebbeltje schreef:
Lady_Sharon schreef:

dus de taart omgekeerd storten en dan de vorm er weer terug overheen laten glijden? dus ingepakt af laten koelen eigenlijk?

Ja dat is wat ik bedoelde

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no