1

Onderwerp: bakrand of dichte bakvorm

Ik heb eigenlijk alleen maar dichte bakvormen.
Ben ook nog niet echt begonnen aan het bakken van "mooie taarten".

In de webshop zag ik die bakranden, lijken me wel handig.
Ik had laatst nl brownies gebakken in mijn dichte vorm, maar ik vind dat de hoeken altijd zo verfrommeld zijn door het bakpapier (idem voor cake).

Heb je dat niet meer bij zo'n bakrand? Of moet je de rand ook van bakpapier voorzien?

Waar gaat hier bij de bakster de voorkeur naar uit: open of dicht??

2

Re: bakrand of dichte bakvorm

Er zijn wel al veel vragen geweest en ervaringen gedeeld over bakranden. Misschien kan je even de zoekfunctie gebruiken en dan kan je er heel veel over lezen, ook trucs :)

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door marijke (20-03-2008 23:02)

Renata schreef:

Ik heb eigenlijk alleen maar dichte bakvormen.
Ben ook nog niet echt begonnen aan het bakken van "mooie taarten".

In de webshop zag ik die bakranden, lijken me wel handig.
Ik had laatst nl brownies gebakken in mijn dichte vorm, maar ik vind dat de hoeken altijd zo verfrommeld zijn door het bakpapier (idem voor cake).

Heb je dat niet meer bij zo'n bakrand? Of moet je de rand ook van bakpapier voorzien?

Waar gaat hier bij de bakster de voorkeur naar uit: open of dicht??

Ik heb ook alleen maar dichte bakvormen. Ik weet niet of er een speciale reden voor is dat je de vorm met bakpapier bekleed, maar ik zou zeggen: invetten! (zonder bakpapier dus) Dan heb je ook geen last van verfrommelde hoeken! ;)

Ik gebruik zo'n bakrand die je kunt instellen op verschillende formaten.

Dat bevalt mij prima, ik spray de rand in met bakspray, en plaats hem op mijn ovenplaat waar ik een velletje bakpapier op heb gelegd. soms loopt er een heel klein beetje beslag onderdoor, maar omdat dat meteen gaar is loopt het niet door.

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

5

Ik heb ook 2 bakranden, en ik vind het een gedoe, ik doe de vierkande namelijk altijd helemaal met bakpapier bekleden, maar ja , je hebt wel alle maten die je nodig hebt.

Alles goed???? nee 3 fout