1

Onderwerp: Cake gebakken, en nu (eerste keer !!)

Hallo

Morgen is mijn zus jarig en ik wilde ook eens aan het bakken slaan.
Nu heb ik een simpele cake gemaakt in een ronde vorm die echt overheerlijk ruikt seg!

Nu wil ik die natuurlijk gaan bekleden. Ik had gedacht om hem limoengroen te maken met daarop een roos puzzelplaatje van een feestvarken en ook de cijfers 25 (ze wordt zo oud) erop.

Ik heb ook de ingredienten voor botercreme te maken want ik heb ergens gezien op youtube dat je dat best eerst op je taart/cake doet alvorens er marsepein op te doen.
Moet mijn cake daarvoor koud zijn of niet? en moet de marsepein dan koud zijn voor ik de decoratie doe?

Iemand die me wil helpen?

2

Re: Cake gebakken, en nu (eerste keer !!)

Hoi,

Voordat je een taart gaat vullen/afsmeren/bekleden moet hij idd afgekoeld zijn.
Je marsepein om te bekleden bewaar je in huishoudfolie, luchtdicht in een doos. Deze kan je dan kleuren, kneden, uitrollen en over je afgesmeerde taart leggen. Je kan dan onmiddelijk doorgaan met verder decoreren. Je puzzelplaatje plak je vast met een [b]b

3

Re: Cake gebakken, en nu (eerste keer !!)

Als je marsepein op marsepein puzelt heb je niet eens water nodig, want dat plakt vanzelf wel, alleen met fondant heb je wel wat plakkends nodig.
Verder vind ik persoonlijk stevige botercreme (1 op 1 boter en poedersuiker, met een lekker smaakje erdoor) prettiger om af te smeren. De botercreme van mix of met banketbakkersroom is lekkerder om te vullen.

Wat ik meestal doe: vullen en afsmeren en dan nog een poosje in de koelkast en dan pas bekleden, enz.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.