1

Onderwerp: margriet vraagje

hallo

ik had even een vraagje
ik heb sinds kort de plunger cutter van de margriet maar hoe doen jullie hem gebruiken.
als ik het margrietje eruit haal ziet hij er zo raar uit dus maak ik hem wat platter maar is dit wel de bedoeling.
wie kan mij helpen.

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

2

Re: margriet vraagje

Hai Ellen,

Wat bedoel je precies met raar? En wat je gebruik je? Marsepein of fondant of flowerpaste oid?

Ik doe de marsepein (bv) redelijk dun uitrollen, maar ook weer niet te dun want dan krijg ik ze er niet makkelijk uit (wel weer dunner bij flowerpaste trouwens).
Dan laat het lapje uitgerolde marsepein even een paar minuutjes rusten en de bovenkant iets uitdrogen. Dan draai ik dat lapje om en steek de cutter erin. Even een heel klein beetje heen en weer bewegen en de plunger er iets indrukken voor het stempeltje en om hem los te krijgen en dan is ie eigenlijk gewoon goed, en met een beetje mazzel zonder rafeltjes.

Hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=21048 zie je ze...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3 Laatst bewerkt door ellen007 (20-03-2008 16:53)

hoi lieselotte

ik denk dat ik toch een andere heb namelijk de daisy marguerite 13mm
en hoe omschrijf ik het.
uhh,ze komen er nogal recht uit ik bedoel dat je echt kan zien dat het bijv. gesneden is met rafeltjes eraan en best wel dik.
moet ik het dan toch iets dunner doen.
voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt.
plakken jullie ze zo op de taart dan,ik  vind het namelijk dan niet echt mooi.

deze is zonder dat ik er wat aan gedaan heb
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIH6VFZQ.jpg

en deze als ik hem wat platter heb gemaakt en wat gevormd
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEPCKQDM.jpg

groetjes van miranda.

4

Ik zou hem wat dunner uitrollen, dan ronden de blaadjes naar beneden een beetje af. Probeer anders even wat verschillende diktes uit, steeds een beetje dunner!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

dank je wel marianne
ik dacht ik druk ze er zo uit en dan zijn ze klaar maar het is best nog wat werk en zeker omdat ik er 40 cupcakes mee wil versieren dus denk dat ik nog maar andere bloemen ga proberen.

groetjes van miranda.

6

Ik zie je foto's niet, maar heb wel even gekeken welke uitsteker je dan bedoelde.
Ik denk dat de werkwijze niks uitmaakt hoor!

En door de marsepein of de fondant even te laten drogen en dan om te keren voorkom je dus juist een beetje die rafeltjes, zeker als je even zorgt dat je goed doorsteekt en even schuift zodat de uitsteker goed de ondergrond raakt overal...
Ook kun je zorgen dat ie eerst in je steker blijft zitten en dan kun je de rafeltjes eerst nog een beetje wegwerken door er voorzichtig met iets plats over heen te schuiven, of met met je vinger een beetje erlangs wrijven. Dan pas eruit duwen met de plunger. Dat scheelt ook alweer.
Ik heb er toen 25 zo gemaakt en dat ging best snel. De hartjes van de bloemetjes heb ik geverfd met kleurstof en alcohol, dat scheelde ook weer vergeleken met een bolletje marsepein erin te drukken!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !