1

Onderwerp: MMF gemaakt....wel weinig.

Goedenmiddag!

Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en ik heb me gewaagd aan het maken van MMF. Wat een lekkere kliederboel was dat!  Ik heb dus 1 cop mashmallows genomen met wat water en dat in de magnetron gedaan (ongeveer 20 sec.). Daarna ben ik daan roeren en daarna kneden met poedersuiker. Jeetje, ik dacht dat wordt helemaal niks, maar na een minuut of 20 werd het een beetje een bal en kon ik het van mijn handen afkrijgen.

Maar nu komt mijn vraag........ik vond het zo weinig. Klopt dat?????
Ik heb er nu zo'n 230 gram MMF aan overgehouden, dat is dus echt niet genoeg voor het bekleden van een taart van 24 cm doorsnee neem ik aan.  Ik ben bang dat ik dit dus nogmaals zal moeten herhalen. :)  Ik heb nu alleen de roze mashmallows genomen dus ik zal de komende keer dan alleen de witte nemen die ik dan eventueel nog kan kleuren.

Groetels,
Annette

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

Re: MMF gemaakt....wel weinig.

Ik maak meestal 2 keer het recept voor een taart van ong 24/26 cm doorsnede!!
En wat extra is ook nooit weg,want je kan het best wel lang bewaren,en allemaal verschillende kleurtjes ervan maken,als het een beetje hard is geworden,even in de magnetron en je kunt het weer makkelijk kneden!!!Ik heb het tot nu toe altijd op mijn taarten gebruikt!!!!

3

Je hoeveelheid klopt wel zo ongeveer. Een cup is iets van 100 gram en daar gaat dan nog 100 tot 150 gram poedersuiker bij.

Ik maak meestal gelijk een grote hoeveelheid (1-1,5 kilo) klaar. In een zakje en een afgesloten bakje en het kan heel lang mee. Net als gewone fondant en marsepein dus.

na een minuut of 20 werd het een beetje een bal en kon ik het van mijn handen afkrijgen

Probeer volgende keer eens wat langer door te roeren met een lepel/vork, dat krijg je al die kliederboel niet aan je handen. Toen ik het nog met de hand maakte roerde ik net zo lang door tot het een bal begon te vormen (ja, je krijgt er een hele lamme arm van!). Dan ging ik pas met m'n handen kneden, met handschoentjes aan en Crisco er op.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4 Laatst bewerkt door Annetje (05-03-2008 16:04)

@ Darlene: Oke, dank je wel voor je reactie!

Dan kan ik beter nog een keer zo'n zelfde roze bal maken en dan dus gewoon de taart met roze bekleden! Mijn lievelingskleur! Zeker als je als enige vrouw in een mannengezin leeft, dan is het eigenlijk wel heel erg leuk om een heerlijke taart te maken met een vrouwenkleurtje! :) Kijken wat ze zeggen. Hahaha!

@Naära: ik zal volgende keer inderdaad wat langer blijven roeren met een vork, koijken hoe dat gaat.  Dank je wel voor de tip!

Groetels,
Annette

Groetels, Annette

5

heeeeeee Annetje, wat stoer van je dat je het zelf geprobeerd hebt. heb je ook al wel geproefd?? enne, wil natuurlijk wel foto's zien van je taarten :D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Hoi Brenda,

Tuurlijk laat ik foto's zien.......als ik een taart heb gebakken, want het is er nog steeds niet van gekomen helaas. Mijn jongste is nog steeds ziek thuis en die slokt eigenlijk veel tijd op. En zieke kindjes gaan voor alle andere dingen die nodig moeten gebeuren. (huishouden en taarten bakken! :) )

Groetels, Annette

7

Hoi,
Ik heb ook de stoute schoenen aan getrokken en heb de witte gebruikt.
Ik heb het op de wijze gedaan hoe naara het doet en echt ik had weinig tot geen kliederboel. Aanrader dus!
Succes met de taart en beterschap!

Groetjes

8

Oke, bedankt! Volgende keer ga ik het ook eens op die manier doen. Als het zoveel kliederen scheelt zou dat erg prettig zijn. ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Groetels, Annette

9

@ Naära, doe je het nu dan met de mixer/kitchenaid? Ik heb het net met de hand gedaan en vraag me af of het met de keukenmachine kan...

Groet Meyke

lekker duurt het langst!

10

Ik zou inderdaad ook graag willen weten hoe iedereen dit maakt?
Vanaf het begin met de hand, met een vork of zijn er ook mensen die andere tips hiervoor hebben?

11

ik gebruik mijn broodbak machine ervoor. gaat prima. ik merk alleen dat als ik de dag na ik het gemaakt heb of later als ik het nodig heb het erg breekt en scheurt. iemand daar nog een tip voor?

12

Dat is idd ook een goeie, ik heb nog ergens een broodbak machine in het stof staan..hahaha. Op welke stand doe je de fondant erin tegen welke hoeveelheid Jolanda?

13

Een broodbakmachine, dat is ook een goeie tip, word die ook nog eens gebruikt;)

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

14

ik heb een alleen kneden stand op mijn broodbakmachine die kneed 14 min. ik doe de mm met water in de magnetron en ff door roeren dan in mijn ingevette broodbakmachine en dan de poedersuiker erbij. ik heb het recept van hier 1 cup mm en 1,5 cup poedersuiker ongeveer.

15

als je een paar roze door de witte doet krijg je een heel lief babyroze kleurtje. Is ook erg leuk!
En ook altijd handig MMF, als je geen marsepein in huis hebt en toch een taart wil versieren ;)