Onderwerp: Toch nog een paar vraagjes...
Ik heb al een hele tijd zitten speuren hier op het web, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb net nl banketbakkersroom gemaakt en dit wil ik mengen met botercreme, om mijn taart (20cm) mee te vullen.
Als ik het goed heb begrepen heb ik 375 gr room nodig, 250 gr boter en 50 gr poedersuiker.
Ik denk dat die 375 gr ook precies de hoeveelheid is, die ik heb gemaakt. Heb een zakje van dr Oetker gebruikt.
Maar nou vroeg ik me af, of deze hoeveelheid niet wat veel is voor 1 laag in een taart van 20 cm doorsnee. Ik ga de taart pas zaterdag vullen en afsmeren (met gewone botercreme!), dus kan op zich de mix wel in de koelkast bewaren. Maar als ik dus teveel heb, wil ik het invriezen en dat moet ik dan wel vandaag doen, lijkt mij.
Wie kan me dus vertellen hoeveel banketbakkersbotercreme (?) ik nodig heb voor mijn taart???
Ik had al op de site van felicitaartjes gekeken, maar kon er daar niet helemaal uitkomen.
En hoeveel botercreme heb ik nodig voor het afsmeren?? Dan kan ik daar ook rekening mee houden als ik het maak. (morgen waarschijnlijk).
Oh ja, en moet ik voor het vullen dan een dijkje maken met gewone botercreme? Was dit wel van plan voor mijn 2e laag, daar wil ik jam op doen.
En nog even voor de zekerheid, hoe lang is het nou allemaal houdbaar in de koelkast en hoe lang in de vriezer?
Alvast bedankt voor alle antwoorden, ik zal ze meteen opslaan/opschrijven!!
Groetjes van een beginner!