1

Onderwerp: Hoe laat ik de marsepein in elkaar overlopen bij een vlag ??

Hoi,

Ik wil geen vlag maken ;) Maar wel het voorbeeld hoe ik het wil.

Ik wil namelijk een ronde taart 26 cm bekleden met 3 kleuren marsepein :
Rechts een brede strook ( nog even uitmeten hoe groot )
Midden : ook een brede strook ( misschien smaller om speelser effect te krijgen )
Links : ook een brede strook ( ook weer even uit meten ;) )

Maar mijn vraag is : hoe bewerk je het mooi ? Dus dat het gelijk wordt ? Snappen jullie het nog ?? Ik niet meer :o Maar leg het eens uit zo :lol: ( ben er erg slecht in ;) )

Sorry voor de onduidelijke uitleg :o

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Hoe laat ik de marsepein in elkaar overlopen bij een vlag ??

Ik heb nog geen twee of meer kleuren gebruikt,
maar volgens mij moet je lappen van iedere kleur uitmeten,
die netjes recht afsnijden, tegen elkaar aanleggen en dan nog
even 'losjes' uitrollen...

Hoop dat je het begrijpt, en dat dit het is wat je bedoeld!!

Lastig uit te leggen soms h

3

kids4co schreef:

Ik heb nog geen twee of meer kleuren gebruikt,
maar volgens mij moet je lappen van iedere kleur uitmeten,
die netjes recht afsnijden, tegen elkaar aanleggen en dan nog
even 'losjes' uitrollen...

Hoop dat je het begrijpt, en dat dit het is wat je bedoeld!!

Lastig uit te leggen soms h

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

om te verkomen dat marsepein te dun wordt en scheurt is het eigenlijk slim om repen gekleurde marsepein op een gewone laag marsepein te leggen en dan nog fff losjes uitrollen. Dan wordt de marsepein iets steviger. Heb het gevoel als je dit niet doet, dat marsepein gauw van elkaar scheurt omdat het zwakke plekken heeft.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5

Sharon, bedoel je dan een dubbele laag?
Is dan toch wel heel erg zoet?? Of is marsepein minder zoet dan fondant?

6

je kan die dubbele laag best wat dunner uitrollen. Dus hoeft niet persee dikker te zijn. Maar ik maak de taartdeksel (of hoe dat heet op zijn nederlands hehe) ong 3 mm dik. Dit is trouwens een techniek die ik uit de Wilton boeken heb geleerd. Als je twee kleuren marsepein tegen elkaar legt en er dan over heen rolt krijg je toch een naad en dus een zwakke plek ookal zou je hem niet helemaal zien. Een laag marsepein er onder verstevigd dit

7

Bedankt nog voor de uitleg, maar mijn dunste laag is ook al ongeveer 3 mm!!! haha,
nix voor mij dus deze techniek...want dan wordt het wel 6 mm!!

8 Laatst bewerkt door manika (21-03-2008 08:58)

Lady_Sharon schreef:

om te verkomen dat marsepein te dun wordt en scheurt is het eigenlijk slim om repen gekleurde marsepein op een gewone laag marsepein te leggen en dan nog fff losjes uitrollen. Dan wordt de marsepein iets steviger. Heb het gevoel als je dit niet doet, dat marsepein gauw van elkaar scheurt omdat het zwakke plekken heeft.

Ik zag je berichtje te laat ;) Hoewel ik me wel had aangemeld als er iemand iets had geplaatst maar mijn mail gecheckt, ik heb gedaan wat Kids4co heeft gezegd.

Moet het zeggen, dat ik wel tevreden over ben, alleen had ik wat problemen met de rechter/ linker helft om het mooi af te laten lopen, de midden strook ging prima. Ik zal vanavond de taart even plaatsen, nu niet want de gene krijgt hem vanmiddag en anders ziet ze het al ;)

Maar ik vroeg me af, jouw manier, is dat niet te zoet dan ? Het is inderdaad stuk makkelijker. Alleen wordt de marsepein denk ik te dik, sommige mensen houden ervan , anderen niet.

Heel erg bedankt voor jullie hulp :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

manika schreef:
Lady_Sharon schreef:

Ik zag je berichtje te laat ;) Hoewel ik me wel had aangemeld als er iemand iets had geplaatst maar mijn mail gecheckt, ik heb gedaan wat Kids4co heeft gezegd.

Moet het zeggen, dat ik wel tevreden over ben, alleen had ik wat problemen met de rechter/ linker helft om het mooi af te laten lopen, de midden strook ging prima. Ik zal vanavond de taart even plaatsen, nu niet want de gene krijgt hem vanmiddag en anders ziet ze het al ;)

Maar ik vroeg me af, jouw manier, is dat niet te zoet dan ? Het is inderdaad stuk makkelijker. Alleen wordt de marsepein denk ik te dik, sommige mensen houden ervan , anderen niet.

Heel erg bedankt voor jullie hulp :thumb:

Ik rol ze allebei gewoon heel dun uit. Maar wordt wel iets dikker dan gewoon ja. Maar ik denk altijd als ze niet alle marsepein lusten laten ze dat deel maar liggen wat ze niet willen eten;)

10

Je zou ook eventueel een van de twee buitenste kleuren kunnen pakken en dan daarop de andere twee kleuren doen, zodat je toch die stevigere onderrand krijgt. Alleen vind ik het mooier als je niet hoogteverschillen hebt, maar alles netjes naast elkaar op dezelfde hoogte ligt. Maar als het andere niet lukt en je laag marsepein anders te dik wordt, is dat misschien een oplossing.

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe laat ik de marsepein in elkaar overlopen bij een vlag ??