1

Onderwerp: zoveelste stapeltaartvraag (sorry)

Het gaat gebeuren; ik moet er ook 1 bakken.... En wel meteen voor een bruiloft met 120 personen. AAAaaaaaarghhhhhhh!!!!!! Is dit uberhaupt mogelijk, hoeveel lagen maak je dan (en hoe groot) of maak ik nog 2 flankerende 'gewone' taarten?
En nog iets: normaliter snijd je uit een ronde taart punten, maar is dat ook zo met een bruidstaart? Of snijden ze daar vierkantjes uit of zo?
Questions, questions.....
groetjes Wendy

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: zoveelste stapeltaartvraag (sorry)

Pffft, 120 personen, dat is niet niks. Ik denk niet dat je zo'n grote stapel de eerste keer kan maken. Zou dan eerder kiezen voor een kleine stapel met 2 grote taarten ernaast.

Toevallig heeft iemand gisteren of vandaag weer iets gemeld over het snijden van ronde taarten. Je moet er nl eerst in het midden een rondje uitsnijden, maar op de wilton.com kan je zoiets vinden.

Om te weten welke formaat taarten je nodig hebt, even kijken op www.felicitaartjes.nl

Veel succes!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Ik zou ook kiezen voor een kleine stapeltaart met een paar grote taarten. Veel succes.

4

Bien schreef:

Toevallig heeft iemand gisteren of vandaag weer iets gemeld over het snijden van ronde taarten. Je moet er nl eerst in het midden een rondje uitsnijden, maar op de wilton.com kan je zoiets vinden.

Ahaaaaaaaaaa! :D Ik zat 'm bij mijn drie lagen voor 45 man te knijpen, maar nou snap ik hoe ik de volgende keer de snij-instructies moet geven :Y!!!
Ik heb gewoon punten geteld, ipv plakjes. En ik weet ook dat er van een groot deel punten zijn gesneden *lol*.

Weer wat geleerd hier :).

5

Het is een andere site dan ik de vorige keer vond, maar dit idee dus:
http://www.thecakery.com/Cutcake.html

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Dus als ik t goed begrijp...onderste laagje eerst aansnijden???

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

7

Je kan dan denk ik de stapeltaart zo lang mogelijk intact houden door steeds de onderste laag eronder uit te halen en die te snijden... Moet je dus wel steeds de bovenste taarten als stapel eraf tillen, lijkt me heeeeel spannend bij 7 hoog :S !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Hoi,

Heb nu al twee keer een bruidstaart gemaakt voor bruiloft in Nederland en beide keren kreeg iedereen gewoon een klein stukje zodat iedereen de taart kon proeven. Ze hadden er ook andere taarten erbij. Trouwens het was het personeel die de kaart in stukjes sneed en uitdeelde en die beginnen gewoon boven aan. Nadat bruidspaar taart heeft aangesneden zou ik me niet zo druk overmaken hoe die gesneden wordt;)
Stapeltaart is makkelijker als je em niet zo hoog maakt. In iedergeval dat vind ik

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

Bedankt allemaal; heb de schema's al zitten bekijken; die van de cakery, alles is 'n stuk duidelijker nu (althans, over het aansnijden dan ;-) ). Dat van onderaan beginnen lijkt me idd minder praktisch en uit elkaar halen voor het snijden ook maar dat is ieders verschillende mening dan..... Ik ga gewoon eens rustig proberen hoe 'hoog'  ik durf te gaan....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Goede tip Tom Poes, bedankt!