1

Onderwerp: Waarom mislukt alles!

Hallo,

Na jarenlang koekjes te hebben gebakken, leek het me nu leuk om taarten te bakken (en vooral het decoreren). Maar, het mislukt iedere keer.
Totaal niet luchtig en met een keiharde korst op de bovenkant (die is wel lekker!)

Heb vanalles geprobeerd: kant en klare mix, recept netjes volgen, eigen recept. Hetelucht oven volgens recept, hetelucht lager dat recept.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Groetjes, Jenny

2

Re: Waarom mislukt alles!

Geen idee! Gebruik je mix van Soezie?

3

Heb je een goede mixer??? Als de biscuit van kant en klare mix totaal niet luchtig wordt kan het bijna alleen aan je mixer liggen... :S

Mijn website: Presentaart

4

of aan je oven, er zijn oventemperatuurmeters te koop, misschien dat ook eens controleren?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

5

Mix je lang genoeg?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

6

hoe is je mix na het mixen? Heel erg luchtig en bijna wit van kleur?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

7

Mix is luchtig en bijna wit, heb een goeie mixer, denk dat de oven goed is. Is vrij nieuw nog.
Ga gewoon verder experimenteren, doe iets niet goed, maar wat.....

8

Geen hetelucht maar gewone overstand wil ook wel eens helpen. Ik gebruik mijn hete lucht met biscuit niet meer. En gewoon blijven proberen! De aanhouder wint!
Ik heb toen ik begon 7 (!!!!!!!!!!) kapsels in de kliko gegooid en bak ze nu in

9

Dan moet ik op zoek naar de ovenstand, wist niet dat dat kon (oeps)
De kinderen zijn er dol op hoor, als mama weer taart gaat bakken. Geheid dat ze een stukje krijgen :)

10

Kaatje Koek schreef:

Geen idee! Gebruik je mix van Soezie?

Kaatje, wat bedoel je met die vraag? Heb je ervaring met mix van soezie? Bij mij zakt hij na het bakken in. De bovenlaag komt dan los.

11

Ik bak alleen met hete lucht en dat gaat ook goed. het lijkt me dat je het te warm is of te lang erin laat zitten. Hoe heet bak je?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (19-03-2008 14:46)

Ja lijkt mij ook dat je temperatuur te hoog hebt. Als je warme lucht gebruikt moet je altijd een paar graden naar beneden gaan en volg gebruiksaanwijzing niet 100%. Volg mee door een breinaald in te steken en ga niet van uit dat tijd op verpakking goed is;) Elk oven is weer anders. Heb veel gebakken maar toen ik een nieuwe oven kreeg kon ik weer helemaal opnieuw beginnen. Eerste paar taartbodems kon ik weg gooien tot ik mijn oven kende;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

13

Ik heb sinds kort ook een combi oven en bak met hetelucht. De eerste drie keer ging het ook iedere keer niet goed... het blijft dus even experimenteren en zelf in de gaten houden, zoals Sharon al zei: iedere oven is anders.

Het lijkt me dat  het het belangrijkste is dat je de goede verhouding gebruikt en lang genoeg mixt zodat de mix luchtig genoeg is en alles goed vermengt...
Succes!