1

Onderwerp: help help, hoe maak ik van die leuke dingen

hallo allemaal,
misschien een paar rare vragen maar
kan iemand mij helpen??

Ik zie overal taarten waar ijzerdraadjes uitsteken met daar dan leuke dingetjes aan, kan iemans mij vertelen, of dit eigenlijk wel ijzerdraadjes zijn of iets anders.

en of ik dit met geweone marfsepein kan maken, of moet ik er dan tylose bij doen, en als ik er tylose bij doe, is het dan nog te eten??

groetjes, kaatje

Re: help help, hoe maak ik van die leuke dingen

Ik heb zoiets zelf nog nooit gemaakt,maar wel het

3

ik doe er wel tylose door, vooral marsepein blijft vrij zacht.
En de rietjes is ook om het ijzerdraad niet met de taart in aanraking te laten komen, een rietje is voedselveilig.
En idd dikker uitsteken, anders steek je zo het ijzerdraadje er doorheen.
En gewoon een rolletje ijzerdraad van de gamma o.i.d.

Alles goed???? nee 3 fout

4

hallo Lune en Darlene,
heb even naar jullie prachtige taarten gekeken!!
Moet nog wel even oefenen voordat ik zulke mooie taarten kan maken. heb er namelijk pas 4 gemaakt, zal ze binnekort proberen te posten.
Bedankt voor jullie tips, dat van die rietjes had ik nog niet bedacht, was vast de volgende vraag geworden ..hihihi..

Even nog voor Lune, gebruik jij ook tylose met het boetseren en puzzelen?? En geeft tylose nog een andere smaak aan de marsepein??

5

Ben geen Lune, maar ik gebruik geen tylose bij het puzzelen of boetseren. Bij het puzzelen is het zeker niet nodig, maar ik weet dat andere dames wel tylose gebruiken bij het boetseren, maar ik dus niet, ik werk alleen met marsepein.

Tylose doet niets af aan de smaak

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

als er echt veel tylose inzit vind ik dat je het wel 'proeft' aan de consistentie, het wordt dan zo'n beetje slijmerig vind ik (je moet maar eens proberen, dan weet je wat ik bedoel). Maar zo'n klein bloemetje op een ijzerdraadje gaat volgens mij toch niemand meer opeten.

7

Ik gebruik ijzeren pinnen die ze bij de bloemist gebruiken en dek die met floristtape

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no