1 Laatst bewerkt door Patty77 (19-03-2008 08:58)

Onderwerp: Cupcakejes/muffins

Hoi dames,

Ik heb een vraagje. Ik ga vanavond cupcakejes en muffins maken voor de traktatie van mijn dochters morgen op het kinderdagverblijf.
Hoe kan ik ze het beste bewaren? In de koelkast of gewoon bij kamertemp.

Ik wil ze decoreren met botercreme. Kan ik dat beter morgenochtend doen of gewoon vandaag en dan wel in de koelkast doen.
Als ik ze morgen ga decoreren kan ik dan wel alvast vandaag mijn botercreme maken?

Zo dat was niet maar een vraagje. Sorry :o

Groetje,
Patty

2

Re: Cupcakejes/muffins

Botercreme kan je makkelijk nu al maken.
Ik bewaar cups met botercreme die pas de volgende dag weg gaan wel altijd in de koelkast. Anders wordt de boter zo zacht.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Oh ok, en moet ik mijn botercreme dan wel in de koelkast bewaren als ik die vandaag al maak??

4

Oh nog een vraagje. Als ik mijn cupcakes wil vullen hoe kan ik dat dan het beste doen?

Bijv met jam of zo. Gewoon een klodder jam in je vormpje in het beslag laten vallen of eerst een klein beetje beslag en dan een klodder jam en dan weer beslag?

Alvast bedankt,

Patty

5

Ik doe altijd eerst een beetje beslag op de bodem, dan een klodder jam en dan weer wat beslag erbovenop.

Botercreme inderdaad in de koelkast bewaren. Als je het dan morgen wilt gaat gebruiken kan je het het beste even een uurtje van te voren uit de koelkast halen. Het is dan weer heerlijk zacht als je gaat beginnen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

dank je wel :)

Ik ga vanavond meteen mijn botercreme maken :) Schhelt weer een hoop tijd morgen.

Groetjes,
Patty

7

sorry hoor, misschien een beetje groen hier.. maar zijn cupcakes niet het zelfde als muffins? Dacht dat ik mijn Nederlands aardig had bij gehouden maar hier kom ik allemaal termen tegen waar ik nog nooit van heb gehoord ehum (bloos bloos)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

8

Hmmmm, daar zeg je wat :)

Tja, ik noem ze ander omdat ik weet dat je voor muffins ook echt muffinmix hebt en voor cupcakejes gebruik je gewone cakemix of zo.

Maar eigenlijk is het gewoon cake in een cup, dus dan is er volgens mij geen verschil.
Of wel????? Ik weet het eigenlijk niet hihi :)

Doei