1

Onderwerp: Graag advies stapeltaart

Ik ga voor a.s. zondag een stapeltaart maken (eerste keer), ik wil dit graag maken voor mijn petekindje, hij wordt 1 jaar. Nu zit ik met een aantal dingen:

1. 1 ronde bakvorm 25 cm, 1 ronde bakvorm 20 cm en daarboven een IKEA bolletje 12 cm, het bolletje is alleen voor mijn petekindje. Is dit genoeg voor 25 kinderen?

2. Ik wil de taart vullen met aardbeienmousse (van Koenie, errug lekker) en aangevtte slagroom, dan bekleden met marsepein. Mag/kan ik dat zaterdag doen en bewaren in een koele ruimte buiten de koelkast? Ik wil niet dat die kindjes ziek worden van mijn taart dus ik wil geen risico lopen. Is het dan toch het beste om de taarten in de koelkast te bewaren? Of kan ik ze beter op de dag zelf maken? Of toch maar banketbakkersroom ipv slagroom, voor de zekerheid??Is die combi ook lekker? Ik moet zondag zelf al 2 taarten maken,dus wil graag zaterdag iig de taarten voor de stapeltaart afhebben.

3. Als ik de taarten in de koelkast bewaar, is het dan het beste in doos? of maakt dat niet zoveel uit?

4. Ik weet dat deze vraag eerder gestelt is...maar toch even voor de zekerheid, hoe lang van te voren moet je een beklede taart uit de koelkast halen i.v.m. het zweten?
Moet je dan wachten totdat de taarten zijn uitgezweet voordat je ze verder bewerkt?

5. Wanneer kan ik de taarten het beste stapelen? Op locatie? Of thuis en dan gelijk in de auto (is maar een kwartiertje rijden)

ZO...ik hoop dat er iemand is die zin heeft om mijn verhaal te lezen met vragen die zeker al eerder gesteld zijn...;) Ik probeer veel te zoeken met de zoekfunctie...maar soms vind je niet alle info, en ben toch een beetje zenuwachtig...niet veel ervaring, eerste keer dat ik zoveel taarten ga maken, dus wil even zeker weten.

Ik hoop dat iemand tijd heeft, alvast bedankt!!:)

2

Re: Graag advies stapeltaart

ik zal proberen te antwoorden op je vragen:

1. zoals ik het tel kom je op zo'n 30 stukjes. Dus dat moet genoeg zijn voor de kids ;)
2. ik zou ze igg in de koelkast zetten. (of het moet vriezen buiten ;)) Ook de combinatie met banketbakkersroom lijkt me erg lekker. ( heb deze combi nog niet zelf gemaakt.)
3. kan allebei.
4. las je de taart gaat afwerken als ze aan het zweten is dan heb je kans dat je vingerafdrukken op je taart gaat krijgen. De tijd, tja, daar let ik eigenlijk niet altijd op. Misschien dat iemand anders je daar een antwoord op kan geven.
5. opzich kan je die thuis wel stapelen, veilig in de kofferbak (met antislip) en niet te hard rijden. ;) en voorzichtig in de bochten. Dat moet wel goed komen.

Succes!!!Vergeet niet foto's te maken!! Zodat we je kunstwerk kunnen bewonderen.

3

Nathalie...alweer bedankt voor je reactie!! Ik hou de taart lekker vast op mijn schoot en geef mijn man de opdracht om rustig te rijden, Je hebt me al een end geholpen! Ik zal binnenkort een aantal foto'plaatsen;)

4

Als ik 's avonds visite heb, haal ik de avond vantevoren de taart uit de vriezer, blijf er vanaf tot het serveren, zet 'm met doos in de koelkast ( voor het geval dat iemand eraan komt, er iets opvalt/tegenstoot, je weet nooit! )... misschien dat je via de zoekfunctie hier nog een topic over kunt vinden, maar ik ben niet zo handig met de zoekfunctie :S.... Succes!