1

Onderwerp: icing vraagje

Hoi hoi,

Ik wil graag de vlinders van snoeppapier maken volgens de how to hier op het forum. Ik heb dus netjes icing besteld, maar nu zag ik dat je daar een speciaal spuitmondje voor moet hebben, en dat heb ik dus niet.

Hebben jullie misschien een ander idee hoe ik dan die lijfjes kan spuiten met de icing? Ik wil best zo'n spuitmondje bestellen, maar dan wel bij de volgende bestelling en die vlindertje wil ik nu eigenlijk al maken.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: icing vraagje

Voor een lijfje heb je niet pers

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

van snoeppapier en van icing zijn 2 verschillende manieren hoor, volgens mij?!

Als je inderdaad vlinders wilt maken op de Peggy Porschen manier met icing, dan kan je ook icing in een zakje doen (ik doe het vaak zelfs in een plastic boterhamzakje waar ik het puntje afknip), of een cornetje vouwen (zie how-to's) en daar maar een heel klein putje afknippen, dan heb je ook een klein rond gaatje als spuitmondje.

Mijn website: Presentaart

4

Je kunt ook een spuitzakje maken van papier en dan alleen het puntje eraf knippen, dan heb je ook een rondje. Als je heel lief vraagt bij de kruidvat of andere drogist, mag je misschien wel een paar drop zakken meenemen (zonder drop en anders veel zakjes met heeeel weinig drop kopen ;)) en daar kun je ook in spuiten. Alleen zijn die wel kwetsbaar voor scheuren, dus niet te veel icing erin! Hoop dat je er wat aan hebt!

Succes met de vlinders. Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

haha, alle 3 tegelijk geantwoord :D

Mijn website: Presentaart

6

Thanx voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel wat mee ;)
Ik heb zelf een spuit set, en die wilde ik gisteren gebruiken, maar eer dan het spuitmondje vol zit met icing heb ik bijna  de hele tube al nodig en ik krijg dat dan dus nooit meer terug in de tube.

Dit is dus een prima oplossing! Ga ik vanavond meteen proberen!

@ mascha; bij de how to op de startpagina staat toch echt dat het lijfje met icing gespoten wordt ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~