1

Onderwerp: bloemig bolletje voor Demi

Kindje van mijn tweelingzus is 1 jr geworden (ik riep: ik bak de taart). Ik wilde perse een grote boltaart maken en dat is gelukt.
Alleen is hij niet symetrisch rond omdat hij niet goed recht is doorgesneden en door de vuling (aardbeienbavarois en aardbeienjam) is hij scheef komen te staan (daar kan ik wel mee leven hoor).
Mijn zus wilde wel meisjes taart vandaar bloemen in rood en wit met een rose ondergrond. het friemelen met de fondant blijft leuk.
Ik moet alleen eens een draaiplatteau kopen, want ik heb mijn hoofd geregeld gestoten aan de bovenkastjes om er goed bij te kunnen komen.
Mijin eigen kritiek is dat de versiering niet geheel symetrisch erop is komen te staan dat vind ik zelf erg jammer.
Toch als eerste "opdracht" vind ik em toch wel geslaagd.
Vanmiddag wordt hij aangesneden, nu maar hopen dat de bavarois er niet komt uitgelopen, want volgens mij had ik de slagroom langer moeten kloppen...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NVJG8B3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SC4RIM8Q.jpg

Groeten
Ester

2

Re: bloemig bolletje voor Demi

Een leuke taart voor je jarige nichtje!! Hopelijk blijft de vulling een beetje op zijn plek tijdens het aansnijden!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Hele leuke meisjes taart geworden. Hihi daarom doe ik het decoreren op de achtertafel. Gaat echt niet op het aanrecht hier

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4 Laatst bewerkt door Do (16-03-2008 12:54)

H

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Leuk hoor zo'n boltaart, en je nichtje was vast erg blij !!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

6

Bedankt voor jullie reacties!
Zodadelijk gaan we naar de verjaardag.
Ik probeer een foto te maken als die aan gesneden is. Laat ik zien of hij vanbinnen ook lekker uitziet.
De ikea daar moet ik dan toch echt weer snel naar toe voor een draaiplatteau, bolletjes, ach nog meer van die leuke hebbedingen. Wel zonder manlief dan kan ik rustig rondkijken op de kookafdeling.

toedeloe
Ester uit het regenachtige zuiden van het land

7

Hij is leuk! Ik vind die kleurtjes ook zo leuk bij elkaar, lekker meisjesachtig!

Veel plezier bij de Ikea! (Zal wel lukken ;) )

8

Heel lief meisjes taartje!

9 Laatst bewerkt door Esterke (16-03-2008 19:20)

Nou ik ben net terug van het feestje. De taart vonden ze allemaal erg mooi en leuk.
Gelukkig liep de bavarois niet erg uit, hij was wel iets te zacht. Ik had het fototoestel bij me maar de accu was leeg grrrrrr net nu.....
Er waren nog twee stukjes over voor de pap en de mam morgen. Het feestvarken had haar stukje helemaal op. Dus missie geslaagd. Op naar het volgende thema: pasen.

groet
Ester

10

wat een leuke bolletje zeg! leuk om te  lezen dat ze het mooi en lekker vonden!

Groetjes Tweety!

11

Ontzettend mooi taartje hoor!

12

Leuk taartje, gelukkig liep je vulling er niet uit.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!