1 Laatst bewerkt door Dorieke (15-03-2008 23:01)

Onderwerp: Schoonpapa 65 jaar

Afgelopen woensdag werd schoonpa 65 jaar! Vandaag gingen we op bezoek. Voor vrijdag had ik de juffentaart met strik gemaakt en vrijdag zelf heb ik dit taartje in elkaar gefrutsteld. Ik had heeeeeeeeeeeel wat anders in mijn hoofd, het verven met het zilverspul ging gigantisch de mist in dus gistermiddag tegen etenstijd nog vlug wat witte fondant uitgerold en lettertjes gemaakt. Geen geduld (het eten moest op tafel voor man en kinderen en ik ging uit eten 's avonds :-)) dus niet laten drogen en ze vlug op de taart gekwakt, zooo heej, beetje rommelig. Verder wilde ik de 65 met ijzerdraad er op zetten maar de 5 brak en het toen maar zo gedaan. Maar goed dat valt schoonpa gelukkig allemaal niet op :-) Bolletje is gevuld met lemoncurd en botercreme met sinaasappelaroma. Onderste taart is gevuld met chocoglazuur en kersenvlaaivulling en ook afgesmeerd met de bovenstaande botercreme. Bekleed met mmf. Wel lekker maar dat dat glazuur zo hard wordt had ik niet verwacht, viel wat tegen....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDK3X4DX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPCMWNVP.jpg

En nu maar weer es bedenken wat het volgende project zal zijn. Wellicht een workshopje boetseren?????? :-)

groetjes,

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

2

Re: Schoonpapa 65 jaar

Al met al een leuke taart zo....het lijkt wel of de letters nu een schaduw hebben...geinig...nog gefeliciteerd met je schoonpa...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

Wel heeeel leuk!
Mooi blauw en gaaf die 'cola ballen' rand!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4 Laatst bewerkt door Ini (16-03-2008 00:23)

Ondanks je drama vind ik 'em hrtstikke mooi! Zie niks van alles wat fout ging!

Zijn dat echt cola-ballen???? Bestaan die nog?

5

Misschien niet wat je in je hoofd had, maar hij is wel harstikke leuk geworden hoor!!

Gefeliciteerd met je schoonvader!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Hij is mooi hoor en al bij al toch met liefde gemaakt en ik worstel ook zo vaak met die poedertjes!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

7

Heel mooi gemaakt

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Ik vind hem nog wel leuk geworden hoor ook al had je hem anders in je hoofd (dat ken ik :)). Hij is in ieder geval wel heel strak en hij klinkt ook erg lekker.
Met dusten liep ik ook altijd te rommelen maar ik heb vorige week mijn man speciaal een grote blusher-kwast voor dat doel laten meenemen (tja, hij ging toch boodschappen doen :D) toen ik een hele taart wilde dusten. Ik was ook begonnen met een klein kwastje, maar dat schoot niet op en werd heel vlekkerig. Misschien een tip voor de volgende keer?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Ini schreef:

Zijn dat echt cola-ballen???? Bestaan die nog?

Ik heb geen idee of ze nog bestaan maar dit zijn helaas geen echte colaballen :-( Suikerparels uit de webshop!!

groetjes,

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

10

Sigrid schreef:

Ik vind hem nog wel leuk geworden hoor ook al had je hem anders in je hoofd (dat ken ik :)). Hij is in ieder geval wel heel strak en hij klinkt ook erg lekker.
Met dusten liep ik ook altijd te rommelen maar ik heb vorige week mijn man speciaal een grote blusher-kwast voor dat doel laten meenemen (tja, hij ging toch boodschappen doen :D) toen ik een hele taart wilde dusten. Ik was ook begonnen met een klein kwastje, maar dat schoot niet op en werd heel vlekkerig. Misschien een tip voor de volgende keer?

Dat ga ik zeker doen!! Tnx!! En voor het schilderen (ik had wat glitter door een beetje wodka gedaan :-) moet ik nog maar heeeeeel lang oefenen :-)

groetjes,

Dorieke

11

Heel leuk !

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

Mooi zeg, en wat een megaparels heb je daar !!!!!
Waar heb je die vandaan ?????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

13

Micky schreef:

Mooi zeg, en wat een megaparels heb je daar !!!!!
Waar heb je die vandaan ?????

Webshop he!! Zijn 8 mm in doorsnede, leuk spul!! :-)

Dorieke

14

Echt mooie taart!

Groetjes Tweety!