1

Onderwerp: Koekjes versieren met icing

Ik heb vorige week wat leuke spulletjes gekocht bij de Xenos (koekjes uitstekers, strooisels, enz). Op 1e paasdag gaan we altijd met de familie lekker koffie drinken en taart enzo eten :D Maar het leek me wel leuk om een keer koekjes en cupcakes te gaan maken, dit ook ivm het feit dat sommigen op dieet zijn en dan niet gelijk zo'n stuk taart hoeven te eten :P
Ik ga de cupcakes denk ik versieren met fondant of met die zakjes (prinsessen)glazuur van de c1000 en leuke strooisels.
De paaskoekjes wilde ik graag met icing versieren.
Moet je dit een tijd van te voren doen? Ik las namelijk ergens dat dat best lang moet drogen?
En zijn er nog 'gewone' winkels (dus niet de makro, sligro, enz.) waar je portomonnee vriendelijke spuitzakken kan kopen? :P De mondjes heb ik wel in huis :)
Alvast bedankt!!

2

Re: Koekjes versieren met icing

Als je de koekjes nadat ze uit de oven zijn meteen 'ice-t' (of hoe je het dan ook schrijft... aist :P ) dan drogen ze sneller door de warmte van de koekjes. Hoe lang het duurt als ze koud zijn weet ik niet precies... (bij ons gaan ze ook op als de icing nog niet droog is! ;) ). Bij de Blokker (in Enschede in elk geval, komt goed uit ;) ) hebben ze een goedkope spuitzakset van 1,50. K weet niet hoe goed die is, maar de zak zal altijd wel bruikbaar zijn, neem ik aan! Ik ga morgen zelf nog eens proberen of ik bij de Kruidvat oid snoepzakken kan krijgen. Die zijn ook lekker makkelijk omdat je ze niet steeds hoeft schoon te maken! :rolleyes: Hoop dat je wat aan mn tips hebt!

3

Ja, zo'n spuitzakset is inderdaad wel handig, maar dan meer voor botercreme ofzo.
Voor icing natuurlijk ook wel, maar ik wil denk ik wel ongeveer 5 kleuren gebruiken, en dan blijf je aan de gang als je maar 1 spuitzak hebt.. dus eigenlijk zoch ik goedkope wegwerpzakken.. :)
Ik was vorige week nog bij de kruidvat (van heekplein enschede) en heb daar geen snoepzakken gezien! Of ik keek weer niet goed :P

4

Voor snoepzakken bij Kruidvat moet je de verkoopster lief aankijken ;) Want dat zijn gewoon de snoepzakken waar klanten snoep in scheppen. Het ene filiaal doet het wel, het andere niet.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Snoepzakken bij de Snuverink Twepa aan de Hengelosestraat: 250 snoepzakken voor 7 eurie!! :D :D ideaal!

Wat leuk zeg: meer mensen uit Eeeensche! :D ;)

Groetjes Tien

6

Die snoepzakken zijn een goede tip zeg! Ik ga eens kijken of ze die bij de AVA in Belgi

7

O wat ben ik blij hier te komen lezen zeg,ik kocht in de macro die snoepzakken.Maar  ik dacht dat het wegwerpspuitzakken waren en idd de priijs is ook iets rond de 8euro dacht ik voor 250.Toen ik ontdekte dat het snoepzakken waren was ik wat ontgoochelt,maar nu ik dat hier lees is mijn dag terug bak-goed.

8

Maar je kunt toch ook prima stevige diepvrieszakken gebruiken? Puntje eraf knippen, wel of geen spuitmondje erin, werkt prima hoor!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

9

Tien schreef:

Snoepzakken bij de Snuverink Twepa aan de Hengelosestraat: 250 snoepzakken voor 7 eurie!! :D :D ideaal!

Wat leuk zeg: meer mensen uit Eeeensche! :D ;)

Bedankt voor de tip! Toch maar eens gaan kijken! ;) (ff op google opgezocht: wat is dat een groot bedrijf zeg! k zat meer aan een klein winkeltje te denken :P)

10

Ooh gelukje! Mijn moeder moest toevallig nog naar de Makro, dus dat komt goed uit!! Toch bedankt voor alle reacties :)

11

Ik stond gisteravond nog met die snoepzakken in mijn hand bij de Makro (doorzichtig met een gele rand). Maar ik durfde het niet aan om ze te kopen. Ik heb 1 keer een snoepzak gebruikt om botercreme te spuiten maar dat ging niet goed. De zak barste kapot. Heeft iemand ervaring met de Makro snoepzakken?

Groetjes,
Efje

Groetjes,
Efje

12

diepvrieszakken.......

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

13

ik heb slechte ervaring met snoepzakken, die barsten open bij de randen......ondingen. Heb een paar wegwerpspuitzakken gekregen van mn zussie, en die werken op zich wel goed.
Echter, gewone kleine maat hendi spuitzakken, van die soepele nylon zakken, werken het allerlekkerste...

14

Ik ben geloof ik wel een hele zuinige tante. Ik heb ooit eens een setje van 10 plastic spuitzakken (wegwerp dus) gekocht bij de taartenwinkel. En heb er daar nog steeds 8 van liggen, waarvan 6 nog helemaal ongebruikt. Ik was ze na gebruik gewoon netjes af, zo kunnen ze heel lang mee. Er is er inmiddels eentje door ouderdom gestorven (zat een scheurtje in) maar de rest kan nog een hele tijd mee. :)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

15

Naara, bedankt voor je berichtje! Ik wist helemaal niet dat je wegwerpzakken nog een keer kon gebruiken (natuurlijk ook nooit over nagedacht *wegwerp* :P
Ga het proberen :)