1

Onderwerp: Hoe begin ik eraan?

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke hobby en bakken lijkt me wel iets! Ik heb het alleen nog niet gedaan (wel appelcake enzo maar nog geen taart).

Enkele vraagjes ;
Ik heb maar een klein bijzetoventje van tefal principio,kan ik daar taart in bakken? Cake enzo lukt wel maar bakt makkelijk aan en de binennkant is dan vaak nog mals.

Verder :
Zaterdag wordt mijn zus er 25 en ik zou haar graag al verrassen met een taart. Ik ben best wel handig dus zo die bloemetjes ed maken zal me wel lukken maar ik heb niet echt inspiratie en heb al zoveel mooie dingen gezien dat ik echt niet weet wat te maken!

Ook zie ik vaak dat er hier afbeeldingen van bumba en pooh enzo opstaan maar maken jullie die zelf met de hand? Die lijken allemaal zo perfect!

En zetten jullie die versieringen ook in de oven of gaan die er achteraf op? En zo ja, hoe blijven die dan hangen?

Je ziet het, ik ben een echte leek maar wil het graag eens proberen. Een workshop is niet makkelijk aangezien ik van Belgie ben...

2

Re: Hoe begin ik eraan?

Of je in jouw oven kan bakken dat weet ik niet, ik ken de oven niet.
Poppetjes die je op de taarten ziet zijn geboetseerd van marsepein en de gaan niet de oven in. Die zet je na het bekleden van je taart erop.
Ze lijken weleens perfect, en sommige zijn dat natuurlijk zeker ook wel, maar lang niet allemaal hoor. De mijne bijvoorbeeld niet. OP de foto zijn ze vaak mooier dan in het echt.
Plakken van decoraties kun je doen met water, met een fijn penseeltje. Wat grotere dingen plak je best met eetbare lijm. Recept staat hier ergens op het forum.
Ook voor het in elkaar zetten van de poppetjes gebruik je deze lijm, samen met een stukje ongekookte spagetti.
Er zijn hier ook een aantal Beligische dames, misschien kun je bij een van hen terecht voor een soort workshop, al is het dan misschien geen ´officiele´. Je zult dan in ieder geval dingen leren en een hoop tips opdoen. Maar ja Belgie is groot dus misschien zijn ze geen van allen in de buurt voor jou.
Succes met de taart voor je zus zaterdag!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Hoi taartenleekje,

Ik heb je berichtje even verplaatst omdat de taartenparade voor het showen van taarten bedoeld is. Zo te zien heb je van Carin al een boel antwoorden gekregen...Je kunt trouwens eens kijken bij 'vind elkaar', in de balk helemaal bovenin. Dan kun je zien of er misschien iemand bij je in de buurt woont. We hebben zeker ook genoeg Belgische leden!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Hoi hoi...
Hier op het forum kom je een hoop te weten...zou zeggen snuffel rond...
Hoop dat het allemaal lukt met de taart voor je zus...succes ermee!!!
Waar ergens in Belgi

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Hoi, Carin beschrijft de geboetseerde figuren, je kan ook een puzzelplaatje maken van desbetreffende figuurtjes, dit staat heel duidelijk op www.felicitaartjes.nl beschreven.
Ook het vullen van een taart kan je hier vinden in de howto.

Alles goed???? nee 3 fout

6

lune schreef:

Carin beschrijft de geboetseerde figuren

Tsja... nu ik dat kan :o... wie had dat immers ooit gedacht :D (ik z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Miss kan je zoals sommige mensen ook doen een kapsel kopen bij de bakker indien je oven niet helemaal geschikt klinkt?