1

Onderwerp: Dowel Rods

Hoi, ik heb een vraag...
Ik wil voor het eerst een stapeltaart gaan maken, nou heb ik uit de webshop dowel rods besteld, om de laag te ondersteunen.
Ik heb alleen het idee dat die stokken zo enorm breed zijn???? klopt dat. ik weet dat je ze in de lengt af moet zagen, maar het lijkt me zo zonde van de grote stukken taart die dan in die holle stokken gaan zitten?
Iemand tip voor mij?

Linda-S

2

Re: Dowel Rods

Hoi Linda,
Inderdaad, als je plastic holle dowels gebruikt, ben je een stuk taart kwijt. Die maken een behoorlijk gat. Je kunt ook houten dowels gebruiken. Die zijn ongeveer zo dik als een potlood. Dan moet je er misschien wel wat meer insteken. Maar die maken veel kleinere gaatjes.
Let op dat je ze allemaal precies even lang zaagt, anders staat je taart scheef.

Succes.

Corinne
Sugar & Flour

3

Re: Dowel Rods

Bedankt voor de tip, ga het zeker zo proberen. gelijk nog een vraag :o : zet je de bovenste taart met het kartonnetje op de onderste of zonder? gaat karton niet aan de marsepein van de onderste vastkleven? niet dat je hem heel op kunt eten natuurlijk, maar als de bovenste laag op is heb je dus nooit een mooie bovenkant op de onderste taart of wel???

Ben benieuwd, en ik moet het gewoon gaan proberen denk ik ;) ik denk er vast teveel over na!! :p

Bedankt! gr. linda