1

Onderwerp: erg elastische MMF

gisteren had ik MMF gemaakt om een taartje mee te bekleden, maar toen ik de MMF aan het uitrollen was bleek hij erg elastisch. Op deze manier kreeg ik hem dus niet echt goed uitgerold.

Iemand een idee wat ik precies verkeerd heb gedaan?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

2

Re: erg elastische MMF

:nooo ...geen idee...je hebt niets aan mij...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

Weet alleen dat spul erg elastisch vanzichzelf was bij mij :/ geen idee wat je eraan kan doen.
Meer mensen hebben egloof ik dit probleem dat zwaar uitrollen is, :D misschien dat de goude tip nog lansg komt?

4

kijk even bij de babbel onder het kopje verkeerde mmf...!
Daar staan verschillende reacties van mensen die er ook 'last' van hebben...

5

ik meng het soms met een kleurtje gewone fondant en anders meng ik er nog behoorlijk wat poedersuiker bij.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

bedoel je dat hij zo'n beetje terugveert als je hem uitrolt? had ik ook toen ik het maakte, maar ik dacht dat dat normaal was.. gewoon krachtig blijven uitrollen.

7

Met MMF is dat inderdaad een beetje zo dat ie terugveert met het uitrollen.
Het hoort er wel een beetje bij. het is niet te vergelijken met gewone fondant.
Langer kneden en langer en krachtiger rollen. Maar uiteindelijk kom je toch tot de gewenste grootte hoor ;)

8

even een paar seconde in de magnetron leggen;) dan wordt ie wat zachter

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

heb dus vandaag ook dat probleem gehad. Was bijna niet te verwerken. Hij veerde steeds helemaal terug en ik kreeg hem bijna niet doorgesneden. Ik heb al vaak mmf gemaakt en heb het wel eens een beetje gehad maar  niet zo erg als vandaag.

Verder bleef de MMF ook niet plakken op de taart. Geen idee wat het was vandaag :/

Veel liefs Rafaëla

10

Idd wat meer poedersuiker en blijven rollen tot je een ons weegt.
Ik heb nu de MMF van de webshop en moet zeggen dat ik hier meer tevreden over ben dan over de eigengemaakt MMF.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

11

Als ik er wat crisco bij gebruik, is het veel elastischer naar mijn idee.
Dus ik doe dat er niet meer bij.