1 Laatst bewerkt door Danielle1985 (16-03-2008 15:28)

Onderwerp: Advies: Stapeltaart

Dag dames!

Ik mag voor de verjaardag van mijn zusje een stapletaart maken.. mijn eerste stapeltaart.. vind het super leuk dat ik het mag doen, maar ook een beetje eng..
De taart wordt voor ongeveer 25 personen.. Graag zou ik, als dit mogelijk is natuurlijk, een stapltaart willen maken van 3 lagen..

Nou is mijn vraag.. welke maten zouden jullie hiervoor nemen?
Oh ja, ik heb een verstelbare bakring, dus kan alle maten bakken die ik wil... wat een uitvinding! :D

Alvast heel erg bedankt! Adviezen zijn echt super welkom!!

2 Laatst bewerkt door Carin (16-03-2008 20:33)

Re: Advies: Stapeltaart

25 personen is niet heel veel als je een 3 laags taart wilt.
Ik denk dan aan 12 cm, 16 cm en 20 cm. Het hangt er ook vanaf hoe hoog je kapsels worden :D. Ik had laatst een stapeltaartje voor m'n eigen verjaardag en die was 10 cm, 12,5 cm en 15 cm. Maar ze waren wel alledrie 10 cm hoog :Y dus ik had met die 3 minitaartjes wel voor 20 personen :lol:

Let er trouwens wel op dat de maatverschillen tussen je taarten telkens hetzelfde zijn!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Dank je wel Carin! :)

4

Of gewoon twee taarten nemen en bovenop een kroontje maken, lijkt het ook net 3 lagen en kan je iets grotere maten biscuit maken

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Ik wil sowieso een mooie strik bovenop de taart maken, dus ik zit nog een beetje te twijvelen.. 2 of 3 lagen...
Ik ga er nog even goed over nadenken..

Bedankt voor jullie reacties!

6

Ik dacht dat je advies voor ons had! Ik heb nog geen ervaring met stapels...

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

Ik heb ook een aantal keer op het forum gelezen dat 6 cm toch wel de mooiste tussenmaat wordt gevonden voor een stapeltaart... zijn jullie het daarmee eens? Maar dan zou voor drie lagen beginnen met 20 betekenen dat je bovenste laag wel erg klein wordt... Maar misschien als je wat grotere taarten maakt en een hogere strik op twee lagen, het toch een effect van 3 lagen heeft? Succes!