1 Laatst bewerkt door Koenie (16-03-2008 16:59)

Onderwerp: Welja, nog effies drie gedaan... ... vandaag...

Voor een heer die 65 wordt en twee grote hobbies heeft: duiven en jeu de boules. En dat dan samen op een taart... ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AG6CQTR7.jpg

Vulling: bbr extra en aardbeienvlaaivulling.

Voor vriend Dirk, een sportief wielrenner. Ik heb de kleuren afgestemd op het onderbord. Vond ik wel een grappig gezicht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4ALSI4M.jpg

Vulling: aardbeienmousse een aardbeienvlaaivulling.

Voor overbuuf Annemieke die in een juwelierszaak werkt een kussentje met daarop een (door haar meegebrachte) briljant. Het kussentje vond ik heel leuk om te maken en ik zou ook graag de briljant zelf maken... maar ik weet niet hoe! Iemand een idee? Ik heb al zitten klungelen met fondant... maar niks komt ook maar enigszins in de buurt. Ik denk niet dat het erin zit, wat jullie? Ik ga trouwens aan haar vragen of ik een dummie-bruidstaart in de etalage mag zetten. Zo'n juwelierszaak is natuurlijk bij uitstek een plek om trouwtaarten te 'slijten'... ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLVTIPYY.jpg

Vulling: Hemelse Modder en stukjes chocolade/noga/koek.

Tips, adviezen, op-, en aanmerkingen zijn meer dan welkom!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

Re: Welja, nog effies drie gedaan... ... vandaag...

Wat een super taartjes Koenie, heel mooi hoor!!!

En die briljant/diamant ik heb eigenlijk ook geen idee, das best moeilijk hopelijk is er iemand die een tip of idee heeft. Het is ook echt een geweldige taart hoor!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

3

Ze zijn werkelijk weer allemaal leuk.

Het enige briljante wat ik kan bedenken is een groot stuk kandij, (zeg maar een ruwe diamant :lol: :lol:) maar hoe krijg je het in een briljantvorm?

Alles goed???? nee 3 fout

Wauw,weer drie super taarten van je Koenie!!!
heel goed geslaagd allemaal!!!

5

Hey slim! Om te vragen of je een dummie in de etalage mag zetten! :D
Mooie taarten weer Koenie!! :Y
Ik vind je jeu de boules taart erg gaaf! De fietser lekker strak en dat kussentje is ook weer super gelukt!
Hmmm... :think: lijkt me moeilijk hoor, om een briljant te maken... Maarre... die stuntmannen vallen toch ook door suiker-glas? Ik weet niet hoe dat gemaakt wordt, maar misschien moet je in die richting gaan denken? (ze maken toch ook flessen van suiker?)

6

Geweldige taarten....drie op 1 dag ??? Ik ben al blij als ik een paar bloemetjes gemaakt krijg op 1 taart hahahahaaa
Heel erg mooi, zeker dat kussentje, lijkt net echt.

Je kunt mijn taarten bekijken op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EWYPLIKG

7

Drie op een dag???.....ben je niet goed of zo, hahahaha.
En niet eens afgeraffelt ook.
Drie verschillende mooie taarten.
Bij de jeu de boules zocht ik eigenlijk naar een duivenflats.
Zag later dat de duifjes aan de zijkant zitten.hihihi
Mischien zijn er wel suikerdiamantjes te koop.
Wie weet dat???

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

8 Laatst bewerkt door Do (16-03-2008 18:34)

WAUW Koenie...jij bent zeer productief geweest...en dat op

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

9

Leuk hoor! :) Misschien kun je een briljant maken van ijs :lol: je hebt wel van die ijsblokvormpjes! ;) Nee, k denk dat je meer hebt aan mn tweede tip: bij de action (en blokker..? :think:) hebben ze wel eens "glazen diamanten" gehad. Zaten geloof ik 3 in een doosje... waren wel iets van 6 euro, maar dan heb je ook wat! ;)

10

Ik weet dat Rianne er een keertje foto's van gepost heeft (die ondertussen verwijderd zijn) maar je vindt het verhaal onder eetbare edelstenen...
Dit was haar uitleg:

Hoi was vandaag wat aan het experimenteren in de keuken en toen heb ik per ongeluk een soort edelsteentjes gemaakt!!! Wat kleurpoeder/gel op een kwastje met alcohol doen witte kandij in een bakje met kwastje goed doorroeren tot je ze allemaal gehad hebt en even laten drogen en voila....

Ik weet nog dat het er te gek uitzag en het commentaart van de rest was net zo dus.... het proberen waard? Blijft idd wel een 'ruwe' edelsteen, weliswaar... Maar toch?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

WAUW Patries, wat heb jij een mooie taarten gemaakt vandaag! Ze zijn zo strak en wat een leuke ontwerpen!! Ben helemaal enthousiast!! En dat kussentje.....zucht. Dát moet je me gauw maar eens leren :)

Gerard was ook errug enthousiast trouwens, die spotte ze als eerste. "Miek kom nou eens kijken wat ze gemaakt heeft!!!!" hoorde ik ineens ( op luid volume) van achter de pc!! Hihi z

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

12 Laatst bewerkt door mascha (16-03-2008 21:08)

Hey koenie, ze zijn allemaal weer super! :)

Voor briljantjes/diamanten: ik heb op de bakkerijdagen suikerdiamanten gezien. Helemaal geslepen en totaal helder, ze waren echt prachtig, maar niet goedkoop. Ze zijn te bestellen bij een winkel die ik even niet uit m'n hoofd weet te noemen, maar ik heb het boekje hier liggen, waar ze nog niet instaan omdat ze helemaal nieuw waren, maar echt fantastisch waren ze, ik wil ze zeker hebben :D
Ik zal straks even de naam neerzetten, maar ze hadden geloof ik niet echt een site, als ik ze wilde bestellen moest ik een mail sturen.

[edit] ik heb ze inmiddels gevonden, ik plaats even een ander bericht in babbel na het bakken, om niet de aandacht van je prachtige taarten te halen :D

Mijn website: Presentaart

13

Welja en dan reageren wij gewoon weer op die drie taarten van jou!

Je bent ook maar een handige bliksem h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

14

Zooo hee in 1 dag en ook nog eens zo mooi en strak afgewerkt. Je kussen met briljant vind ik toch wel de mooiste.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

15

waaaaaaaaat? 3 op 1 dag zag ik als titel.. nou dat zal wel afgeraffeld zijn dacht ik nog ;)
maar deze zien er stuk voor stuk geweldig uit, hoelang ben je dan met 1 taart bezig? ik nl meestal in totaal een uur of 5 a 6..

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

16

Wel ja het is toch slecht weer buiten,dus maak even een paar taarten.
Ze zien er geweldig uit,top.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

He, wat is dat? Toch weer een koop productie in een korte tijd?? Kan niet he!!!

Maar ze zijn allemaal weer top, maarre die jeu de boule ballen, zo groot zijn ze bij onze JdB club niet hoor, hahaha. Van mij kan je het hebben he?

Vind je kussen helemaal top en die echte briljant, misstaat absoluut niet!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

18

Koenie, wat heb je toch weer 3 prachtige taarten gemaakt, dat kussentje, geweldig is die en dat alles in een dag poeh poeh, maar ik mis er nog een, die je liet zien toen wij met onze fc utrecht bus aan kwamen rijden , en jij heel trots een taart leit zien,je weet wel, die club uit rotterdam

Veel taart plezier

Eeeeeeeeeeeeeeeeh, ja hoor.. dat doet Koenie wel even.. vraag ik me af he.. Heb je de rest van je gezin vandaag nog gezien ?? :lo:
xx

20

Ik vind ze weer helemaal geweldig. Het meest bijzonder zijn de kwastjes aan het kussen. Hoe heb je dat nou zo fijntjes voor elkaar gekregen. Het lijken wel echte draadjes...

Corinne
Sugar & Flour

21

Alle drie schitterend! Maar ik ben helemaal weg van je kussentje, ook ik vraag me af hoe je die kwastjes zo mooi hebt gemaakt!
Wat een top idee trouwens om een taart in de etalage te zetten! Kaartje erbij en laat maar komen die klanten :-D

Groetjes, Jos

22 Laatst bewerkt door Koenie (17-03-2008 09:31)

sugar&flour schreef:

Ik vind ze weer helemaal geweldig. Het meest bijzonder zijn de kwastjes aan het kussen. Hoe heb je dat nou zo fijntjes voor elkaar gekregen. Het lijken wel echte draadjes...

De kwastjes zijn gemaakt met de allerkleinste gaatjes van de sugargun.
Gemaakt met geel fondant en daarna met goudverf geschilderd.
Ook van dichtbij lijken ze nog steeds 'net echt' ! ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

23

Oh Koen, wat een plaatjes van taartjes zijn het weer zeg. waar haal je de energie vandaan om drie taarten op een dag te maken.
Ik vind je kussen helemaal gewedlig! Die klossen zijn inderdaad net echt.
De kleuren van je onderbord wielrentaart zijn helemaal goed. Ziet er inderdaad leuk uit. Die jeu de boulesbaan is natuurlijk erg leuk zo met dat zand.

24

En ja hoor: Koenie heeft er weer 3 ! En wederom helemaal af. Het kussen is echt prachtig met die kwasten. En de rest helemaal volgens wens, knap hoor.

Groet, Jolanda

25

mooie taarten Koenie! zeker dat kussentje.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010