1

Onderwerp: Rotsen/stenen

Ik zie vaak (jaja, vooral op Wendy's taarten) van die mooie steentjes/rotsblokjes. Heel gaaf gemarmerd.
Kan iemand me uitleggen hoe je die precies maakt? Welke kleuren je moet gebruiken en hoe je te werk gaat. Marmeren is iets wat ik 1 keer geprobeerd heb en dat werd helemaal niet mooi. Maar zou het wel graag willen kunnen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

2

Re: Rotsen/stenen

Edelsteentjes weet ik wel hoe je die maakt, maar rotsjes niet. Dus ik kan je niet helpen, maar wil wel heel graag, net als jij, weten hoe men ze maakt.
Ik weet wel een adresje om te kant en klaar te kopen. Maar dat wil je denk ik niet (ik ook niet trouwens).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik neem een donkere kleur, verdeel dat in vieren en vermeng elk deel met een andere verhouding met wit. Deze vier kleuren marmer ik dan volgens het filmpje van Ateco dar bij de how-to's staat op de site!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Is inderdaad een kwestie van een paar plukjes grijs, zwart,wit en bruintinten bij elkaar en tot een balletje rollen. Evt. nog een keertje extra uitelkaar trekken en dan weer rollen. Ik doe dat steentje voor steentje... geen kunst aan!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

tom poes schreef:

Ik doe dat steentje voor steentje... geen kunst aan!

:lol: :lol: :lol:

Groetjes, Carin

6

tom poes schreef:

Is inderdaad een kwestie van een paar plukjes grijs, zwart,wit en bruintinten bij elkaar en tot een balletje rollen. Evt. nog een keertje extra uitelkaar trekken en dan weer rollen. Ik doe dat steentje voor steentje... geen kunst aan!

Precies, een kind kan de was doen! :lol: :lol: :lol:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Haha, zo maakt de een makkelijk steentjes, spuit de ander zonder problemen met icing, freubelt die zo honderd rozen in elkaar en mislukt bij de ander nooit een kapsel.

Maargoed, ik snap nog niet zo heel veel van dat marmeren (bij mij blijft het of op 1 plek zitten of alles is meteen egaal) dus ik ga dat filmpje maar eens bekijken.

En dan die steentjes. Marmer je steen voor steen zoals Tom Poes zegt of kan je ook 1 stuk marmeren en daar verschillende steentjes uit vormen?

8

Ik maak altijd een groter gemarmerd stuk maarja als wij hier steentjes gebruiken gaan we ook helemaal los ;) :lol: Dan elke keer een stukje eraf halen en een steentje vormen, wat helpt bij de onregelmatige vorm (wat zo leuk staat) is gewoon met een ball-tool een paar deuken erin doen aan alle kanten, ziet  het er gelijk heel rotserig uit (en errug leuk om te doen :-D).
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Ga het zeker proberen. Met een beetje mazzel mag ik eind april weer een taartje maken. Ik wil dan zo'n grasveldje doen met stenen, gras en bloemen. Kan niet wachten tot het eindelijk zover is, dan kan ik dit ook eens gaan uitproberen.

10 Laatst bewerkt door Mirjam5 (10-03-2008 13:09)

Voor kleine steentjes heb ik wel eens de funstones van Fred en Ed gebruikt. Weet eigenlijk niet of die er nog zijn........

Hier liggen ze langs het paadje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGJRLOBQ.jpg

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Ik kleur de stenen niet steen voor steen hoor, net zoals Lara een groot stuk tegelijk en dan steen voor steen vormen. :lol:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Ik heb gewoon kant en klare eetbare steentjes....

13

Ja die heb ik ook gezien maar ik vind het duur, zeker als het zo makkelijk zelf te maken is.

Ik volgde dit topic uit gewone interesse, maar binnenkort mag ik me ook aan de steentjes gaan wagen, voor een dinotaart. Dus nu extra veel interesse :)

Groetjes, Carin

14 Laatst bewerkt door monicajanneman (11-03-2008 07:49)

Ik heb bij wendy geleerd een groot stuk (van wat je denkt te gebruiken ) aan gemarmerd materiaal b.v 2 bruintinten en 1 wit en 1 bl/grijsdie leg je in stroken langs elkaar (worsten) en die draai je om elkaars as heen dan weer een worst maken (niet kneden) en weer om de as draaien als zeg maaar een wokkel. als het naar je zin is dan plukjes eraf halen een beetje in vorm duwen en op het einde een heel klein beetje magic dust erover doen met een kwastje voor een echt efect , niet bang zijn om er 1 voor je gevoel vreemde kleur tussen te doen het maakt nl je rots levendiger wel die kleur als kleinste worst (minste hoeveeleid ) ten opzichte van de rest

ik hoop  dat dit duidelijk is anders hoor ik het wel

oja zandtafreel is bruintinten (zie boven) en rotsen zijn grijstinten dus 2 grijs en 1 zwart en 1 blauw

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

15

De worsten-methode gebruik ik ook en inderdaad een grotere hoeveelheid in

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

16

Ik weet wel dat iemand kandij geverfd heeft als edelstenen (sorry weet niet meer wie) kan misschien ook met bruin-grijs etc kleurtjes

Alles goed???? nee 3 fout

17

lune schreef:

Ik weet wel dat iemand kandij geverfd heeft als edelstenen (sorry weet niet meer wie) kan misschien ook met bruin-grijs etc kleurtjes

Dat waren inderdaad de edelstenen die ik bedoelde. Hoewel ze dus niet van mij zijn.
Maar dan krijg je toch wat doorzichtigere 'edelstenen' en geen rotsjes.

Misschien als je bruine kandij gebruikt? Ik zit maar wat te denken hoor. En dan met donkere verf.
Ik ga het eens testen, maar moet dan wel eerst bruine kandij kopen (en voorlopig kan ik geen boodschappen doen).

Groetjes, Carin