1

Onderwerp: rechte taarten worden scheef :-(

Mijn kapsels komen keurig recht uit de oven, ik snij ze door met de taartzaag dus dat gaat ook perfect recht, maar de laatste tijd heb ik als de taart bekleed is van die ski-hellingen :(. Ik vermoed dat het aan het vullen ligt (niet gelijk verdeeld), maar mij valt het tijdens het vullen in ieder geval niet op, dan lijkt het recht.
Wie heeft er tips?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: rechte taarten worden scheef :-(

Misschien kun je vullen met een spuitzak (doe ik zelf ook altijd). Als je alles gespoten hebt is het overal even hoog..! :)

3

zijn de plakken biscuit wel weer op de juiste plaats terug gezet op elkaar?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Steek zowieso kleine stokjes in de biscuit, zodat ik zeker weet dat ik het op de juiste plaats terug leg en ook ik vul tegenwoordig met een spuitzak, ideaal!!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Ik deed voor de taartzaag zijn intrede deed altijd een paar likken botercr

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook overbodig om daar op te letten als je een taartzaag gebruikt.
Waarschijnlijk stel je hem al op gelijke hoogte in, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik let er nu ik zo'n zaagje heb niet meer op hoe ik de lagen terugplaats, maar het resultaat blijft gewoon recht.
Zelf zou ik het teveel gedoe vinden om een spuitzak te gebruiken voor het vullen, en zou de taart op een draaiplateau zetten en er op gelijke hoogte met de vulling voor gaan zitten.
Als je het plateau dan ronddraait zie je vanzelf waar de vulling wat hoger is en kan je het gelijkmatiger uitstrijken. Dit eventueel nog eens herhalen en klaar  ben je ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

misschien toch eens meten of de taart idd volledig symmetrischt uit de oven komt. Ik moest gisteren twee taarten bakken, en ik dacht naar aanleiding van je topic, ik zal ze eens meten, al leken ze mij wel recht, en dat scheelde toch meer dan een halve centimeter! Dan kan je als ze nog warm zijn de hoge kant een beetje meer platdrukken, ofwel door het vullen zorgen dat ze weer recht worden. Ofzo.

8

Als je de vulling op de taart heb gelegd kan je hem ook plat drukken. Dat doe ik meestal. Mijn taarten worden ook vaak scheef maar meestal omdat ik er te scheef op kijk hehe. Dus ik bekijk mijn taart op ooghoogte en druk voorzichtig tot dat hij vlak is.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no