Onderwerp: Rolroosjes en chocolade
Voor mijn lieve vriendin die vandaag haar verjaardag viert. Omdat we beiden gek zijn op chocola wilde ik graag de transfersheets gebruiken. Tips gevraagd aan Juul n.a.v. haar bruidstaart en ermee aan de slag gegaan. Het gebruik viel me mee, maar ben niet tevreden over de bovenkant. Als chocoladefreak vind ik 'm wel aantrekkelijk, maar mijn man vond het helemaal niets (veel te slordig). Ben benieuwd wat mijn vriendin er van zal vinden.
Gemaakt van chocoladebiscuit getemperd met Amarettosiroop (van de notenwinkel), gevuld met een laag bebogeen en peer en een laag bonbonblocmousse. Overgoten met ganache en aangevuld met melkchocolade op transfersheets.
Tweede taart voor dezelfde vriendin: rolroosjes naar het idee van Karin (Kaatje E.) De kleur was eigenlijk niet mijn bedoeling, maar ik was iets te enthousiast met de violet kleurstof. Daarop combinatie gemaakt met goud en parelmoer roosjes en stippen. Was toch lastiger dan ik dacht op zo'n klein taartje (20cm) maar weer een hoop geleerd !

Deze is gevuld met lemoncurd/botercreme en citroenkwark van Mona.

Maar wat zijn transfersheets precies? (ik ken alleen die voor op kleren strijken..!
)
. De andere is ook heel mooi