1

Onderwerp: Metallic?

Ik heb binnenkort de kleur blauw metallic nodig. Hoe kan ik dit het beste verkrijgen. Is het glanspoeder SK Bridal Shimmer "Rimini Blue" uit de shop het meest geschikt hiervoor of zijn er nog andere manieren om metallic te benaderen? Blauwe fondant met fijne glitters erop? Iemand idee

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2

Re: Metallic?

Blauw met pearl dust?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Naära schreef:

Blauw met pearl dust?

Welke? Zilver?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

4

Nee Pearl.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=484

Zie opeens dat ze nu veel meer soorten glanspoeder hebben dan toen ik m'n poedertjes bestelde. Heb geen idee hoe de rest er uit ziet in gebruik. Maar ik ben erg weg van m'n setje met 4 glanspoedertjes waar deze dus tussen zit.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5 Laatst bewerkt door Carin (14-03-2008 23:45)

Ik heb laatst magic sparkles op roze gedaan, en dat vond ik wel metallic-roze worden. Het lijkt mij dat het over blauw dan blauw-metallic wordt.
Jammer dat je niet in de buurt woont anders had je m'n roze-metallic schoentje live kunnen komen bekijken, want ik heb hem van de taart gered, hij staat al weken onder de stolp.
Ik vind het wonderbaarlijk spul :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Helemaal eens met Carin, magic sparkles (van SK) is echt super. Op alle kleurtjes gaat het echt sparklen, 't is mijn favoriete glimmertje. Het dekt niet echt als je het goed doet, dus de kleur eronder blijf je goed zien, maar dan sparklend :Y

Maar de Bridal Shimmers zijn ook mooi...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dat staat wel een beetje raar Marianne: 'het dekt niet echt als je het goed doet' :lol: maar je hebt wel helemaal gelijk. Je blijft de ondergrondkleur goed zien maar dan "metallic-achtig".
Ik poeder dat spul er trouwens op met een blusherkwast (Hema) die uiteraard nog nooit voor blusher gebruikt is :). Doe jij dat ook zo, met zo'n grote kwast? Of is er een handigere manier?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Hihi, je hebt gelijk, niet echt handig geformuleerd zeg maar :+
Ik gebruik inderdaad ook een zachte kwast, wel een iets kleinere, maar dat maakt niet zoveel uit. Even aftikken zodat er niet te veel op zit en dan in draaiende bewegingen opbrengen.

Voor grote oppervlakten heb ik wel gehoord dat je ook een (thee) zeefje zou kunnen gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Als je een hele taart "metallic" wilt hebben kun je beter de pearl dust spray aanschaffen..... Anders blijf je met een kwast in de weer en het wordt er op een groot oppervlakte niet echt egaal van ook ;).

Mijn winx puzzelplaatje van de taart van mijn dochter ligt op een ge-pearldust-sprayde (vast een niet goed nederlands woord, maar ik denk wel dat je het begrijpt ;) ) ondergrond. (ok het is hier wel een parelmoerglans maar als je de basiskleur (donker)blauw neemt denk ik wel dat je een heel mooi resultaat krijgt.

Pas wel op als je gaat sprayen, je hele keuken en huiskamer worden voorzien van een laagje glim glim!!.... :D

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart