1

Onderwerp: Advies gevraagd: gemarmerde bovenkant, effen zijkant in andere kleur?

Ik wil een vierkante/rechthoekige taart maken met puzzelplaat bovenop. Nu wil ik graag de bovenkant een gemarmerde laag geven en de zijkanten in een andere, egale, kleur bekleden.
Hebben jullie tips hoe ik dit fatsoenlijk op de taart krijg zonder kieren of bobbels van dubbele lagen marsepein?
Het mooiste vind ik als de gemarmerde laag niet helemaal doorloopt tot de rand maar een paar cm. daarbinnen valt. De kleur van de zijkanten loopt dan iets door tot bovenop de taart (snappen jullie het nog?)
Alle tips en adviezen zijn van harte welkom!
Groetjes,
Monique

2

Re: Advies gevraagd: gemarmerde bovenkant, effen zijkant in andere kleur?

Mmmm ;) 2 keuze heb je :-D Je kunt voor 2 kleuren kanten gewoon een strook voor de zijkanten gebruiken, bekleedt die eerst en dan een lap op maat erop van de tweede kleur, dubbel bekleden doe ik dus echt nooit, dat wordt heel dik dan.
Andere truc is om eerst een vierkant karton (de maat die je het wilt hebben van de tweede kleur bovenop) op de taart te leggen (ja op de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Dankjewel! Ik ga inderdaad dan maar voor de tweede optie. Ik hou ook niet zo van een dikke laag marsepein.
Bedankt voor je hulp enne die taart post ik wel zodra hij klaar is hoor!
Groetjes, Monique

4

Ik heb deze tweede optie vorige week in hartvorm gedaan. Ik had een kartonnetje geknipt in dezelfde maat als het hart en dus ook zo uitgesneden. Na het uitsnijden merkte ik, dat de zijkanten iets naar beneden zakten door de zwaartekracht waardoor er een kleine kier ontstond. Een volgende keer zou ik dus het uitsnijden iets kleiner doen dan de lap die er voor in de plaats komt. Begrijp je wat ik bedoel?

Groet, Jolanda