1

Onderwerp: slagroom,room , welke soort??

wat gebruiken jullie eigenlijk om slagroom te maken?

je hebt de klopklop maar ........

gebruiken jullie ook die bokalen room dat je dan stijf klopt?

ik zou graag het bovenste van een taart versieren met slagroom,

een kuikenkop ervan maken voor pasen

en doordat ik niet zo hou van botercreme , dacht ik dan maar met slagroom, maar deze moet wel goed vast genoeg zijn , zodat hij wel in de vorm blijft .

of mischien een ganage maken van witte chocolade met wat gele kleurstof erdoor?

alle tips zijn welkom

de bedoeling is gewoon ogen en snavel, en de rest van de taart bedekken met een vorm van een spuitmondje in het geel

gezien op picasa

2

Re: slagroom,room , welke soort??

Je kunt gebaksslagroom maken door slagroom te vermengen met gelatine en eidooier (als je het recept precies wil hoor ik het wel), dit blijft veel langer stijf dan gewoon geslagen room. Bedoel je met die bokaaltjes die glazen potjes van de Aldi? Die kun je prima gebruiken hiervoor.
Voor het geel zou je er inderdaad gele kleurstof doorheen kunnen doen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Klopklop is geen slagroom ;)
Zelf gebruik ik meestal de slagroom van de Aldi (kartonnen pakjes), omdat ik die het lekkerst vind. Dat is dus slagroom die je nog zelf moet kloppen.
Als je veel decoratie van slagroom wil gebruiken, heb je misschien iets aan dit recept: Klik.
Deze aangevette slagroom kan je ook goed kleuren.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

Als ik slagroom maak voor decoratie op taarten doe ik er altijd een zakje klopfix (van dr. oetker) door. Dan blijft het ook mooi stevig! :)

5

Die aangevette slagroom heb ik nog nooit gebruikt; ik zie nu het recept. Is wel een stuk gemakkelijker dan dat recept van mij! Toch eens proberen...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

heel erg bedankt voor jullie reaktie :-))

nog een vraagje
in ganage daar zit dus ook room in , zou zo een zakje klopfix ook daarin mogen?

7

blackangel schreef:

heel erg bedankt voor jullie reaktie :-))

nog een vraagje
in ganage daar zit dus ook room in , zou zo een zakje klopfix ook daarin mogen?

in ganache zit idd room. Daar heb je geen klopfix nodig want door de chocolade wordt dat als stijver. (Dat is mijn idee maar misschien zijn er andere meningen??)

8

waarom zou je klopfix door de ganache doen vraag ik me af... :o Als ganache te stijf is giet het ook niet fijn vind ik... beter een paar keer een dun laagje dan ineens een dikke niet gladde... :)

Groetjes Tien