1

Onderwerp: makkelijk om mee te beginnen

hoi hoi,

Ik wil vanmiddag mijn eerste taartje gaan bakken en deze vanavond gaan vullen en afwerken. Nu heb ik hier al een heel aantal dagen zitten lezen, en lezen en nog eens lezen en al een heleboel tips opgedaan. Maar nu wil ik graag van jullie weten wat het makkelijkst is om mee te beginnen? Als ik dan naar de vullingen kijk dan staan er een heleboel lekkere tussen, maar als ik dan kijk naar hoe ze gemaakt moeten worden, dan duizelt het me al ;)

Wat is dus een makkelijke vulling om mee te beginnen?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: makkelijk om mee te beginnen

Botercreme met jam! Dat is echt het makkelijskte omdat je de botercreme toch nodig hebt voor het afsmeren. Als je daar aan stap verder in gaat, dan maak je er botercreme extra van. Of alleen de banketbakkersroom. En zo kan je elke keer een stapje verder gaan. Want door je botercreme als vulling kun je ook weer lekkere stukjes amarettikoekjes of andere koekjes doen.
Maak ik het je nu makkelijker? ;)

3

een laagje kersen- of aardbeienjam en dan geklopte klop-klop (of slagroom natuurlijk) met verkruimelde bastognekoeken?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Babs schreef:

Botercreme met jam! Dat is echt het makkelijskte omdat je de botercreme toch nodig hebt voor het afsmeren. Als je daar aan stap verder in gaat, dan maak je er botercreme extra van. Of alleen de banketbakkersroom. En zo kan je elke keer een stapje verder gaan. Want door je botercreme als vulling kun je ook weer lekkere stukjes amarettikoekjes of andere koekjes doen.
Maak ik het je nu makkelijker? ;)

Ja, nu wordt het al wat makkelijker :)

Maar doe je dan 2 lagen met op allebei de lagen

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

euhhhhh, heb ik nog niet gedaan maar is misschien ook lekker?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Je kunt beginnen met botercr

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

Weet wat nu het leuke is van vullingen druifje????
Eigenlijk kan alles! Wat je maar lekker vind, stop het in een taart!
Ik doe zelf heel vaak kant enklare citroenkwarktaartvulling van mona erin, en dan als tweede laagje abrikozenjam. Heeeeel erg makkelijk is dat hoor, gewoon kopen.

en die bastognekoeken door de slagroom lijkt me heerlijk, why not! Doen we met de bokkepootjes toch ook. En door de botercrem kan ie ook weer! En ook weer door de banketbakkersroom. Tja durven net als Do zegt!

8

Dank jullie wel voor jullie reactie's!

Ik ben echt nog een beginner op bakgebied, kan alleen de taarten maken van de welbekende kant en klaar pakken ;)
Vind het daarom best lastig om zelf dingen te proberen.

Mijn allereerste kapsel staat nu in de oven! Spannend!

En dan ga ik vanavond eens kijken voor de vulling, maar ik denk dat ik voor 1 laag met botercreme en jam ga en voor 1 laag met slagroom met bastonge koekjes.

9

Nou, mijn eerste kapsel is dus mislukt :(
Na even gezocht te hebben hier op het forum kwam ik erachter dat hij niet gaar is geweest, hij was helemaal ingezakt.

Weet iemand hoelang ik hem dan moet bakken? Ik had nu 30 minuten op 160 graden met een heteluchtoven.

10

Heb ook een heteluchtoven en zelf bak ik ze op 180 graden in 30-35 min. voor een 28 cm taart dan h

11

Die van mij is 'maar' 20 cm, wilde klein beginnen vandaar...

12

Ik bak de 20cm taart op 180 graden in 20-25 min.

Begrijp je wel hoor...klein uitproberen en dan toch niet helemaal lukken...dat is balen...wie weet heb je wat aan mijn info...veel succes met uitproberen... ;)