1

Onderwerp: Vraagjes over Icing en Engeltjes plakken op de taart???

Dames,

Ik wou vorig weekend een engeltje op de taart plakken(uit zo'n mold, maar hij bleef gewoon niet plakken. Omdat hij gewoon te zwaar was. Ik heb het eerst met water, en toen maar met icing geprobeerd, maar nog zakte het naar beneden.
Iemand iedeen???

Dan mijn volgende vraag.
Waarvoor is nou eigenlijk de eiwit in de icing??
En hoe zorg ik ervoor dat mijn icing niet hart wordt??
Ik wil namelijk een web (van spiderman) op een taart maken, maar ik wil niet dat hij gaat breken. Iemand??

Alvast bedankt.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Vraagjes over Icing en Engeltjes plakken op de taart???

Misschien lukt het wel met edible glue. Dit kan je maken met tylose en warm water.
Hier een handig linkje met how-to: klik
Waar het eiwit in icing precies voor is weet ik niet, maar ik neem aan dat het te maken heeft met de structuur en verbinding die het met (poeder)suiker aangaat ;)
Als je geen rauw eiwit wil gebruiken kan je het vervangen door eiwitpoeder aangemaakt met water, maar dit wist je misschien al wel.
En om icing minder hard te laten worden kan je er glycerine aan toevoegen voor je het verwerkt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Misschien n

4

"Zware" dingen aan de zijkant van een taart plak ik inderdaad met edible glue; voor het gemak uit een potje, maar je kunt het zelf inderdaad ook maken met tylose en water.  Niet te dik, want dan gaat het alsnog glijden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dat heb ik ook geprobeerd, maar helaas het bleef zakken.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

6

Als je het opplakt dan even iets eronder zetten ter ondersteunig totdat het gedroogd is...tis maar een idee... ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

ik heb mijn vrij zware engeltjes (kruitvatvormpje) met prikkertjes in mijn taart gestoken.
Eerst wat lijm op je prikker, klein stukje in je vormpje steken puntje eraf breken anders heb je een engeltje met een hele lange houten neus, een pinokio-engeltje :lol:) en daarna de hele vorm met lijm op de taart geplakt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMDZRXJM.jpg
zie hier toch een klein okselgaatje van de prikker :O

Alles goed???? nee 3 fout