1

Onderwerp: schwarzwalder

hey mede baksters
ik wil een keer een schwarzwalder taart maken
weet alleen niet goed hoe wie weet hebben jullie ideetjes?

wou wel gewoon basisbescuit gebruiken maar moet er dan chocolade mix van maken
iemand een ideetje?

en dan ertussen in een laagje kersen en nog een laagje met slagroom met klop-fix
en bovenop ook toefjes slagroom met chocolade schilvers erop
of kan iemand me op andere idee

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

2

Re: schwarzwalder

Ja dat is wel zo'n beetje hoe je zo'n taart zou kunnen maken.

Je kunt door de biscuit 2 a 3 el cacao doen met een scheutje melk extra. Dan zou je de biscuit kunnen besprenkelen met kirsch en op de onderste laag kersenvlaaivulling doen met ect. wat kirsch erdoor en op de tweede laag slagroom met klopfix erdoor. De hele taart met slagroom besmeren en met chocovlokken bestrooien en dan nog wat toefjes erop met in enkele toeven een kers.

Zomaar een ideetje hoor ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

hoi

ik heb toevallig vorige week zo,n taart gemaakt volgens klassiek recept en hij was heerlijk.
als je dit recept ook wil hebben laat het me dan maar weten.
zo zag hij eruit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PR7RQOKN.jpg

groetjes van miranda

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

4

Mmmmmmmmmmmmmmm , mogen wij het recept ook zien?

5 Laatst bewerkt door sweety (13-03-2008 20:49)

hoi ellen
die ziet er mooi/lekker uit!
ik zou heel graag het recept willen

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

6

die kersenvlaai vulling staat dat trouwens gewoon bij de bakspullen in de supermarkt?

7

Meestal staat ie bij de vruchtjes in blik. (tenminste bij ons in de supermarkt)

Groetjes Cassidy

8

oke nou ik zal eens rond gaan kijken en anders weten ze het daar wel
bedankt!
ik zal eerst het recept van ellen nog maar even afwachten

9

Ik maak hem ook altijd "klasiek" bisquit deeg met cacao , en temperen met kirsch en vullen met kersen uit pot , kersenjam of vlaaivulling en veel slagroom, afsmeren met slagroom en pure vlokken aan de zijkant, mooi opspuiten met slagroom en wat kersen erop.........mmmmmm, slagroom stevig gemaakt met klopvast en goede kwaliteit (=vette) slagroom.

Inge

10

Wil zelf volgende week zo'n taart maken. En zat er zelf aan te denken om chocoladefondant (gemengd met Ballina) over de taart heen te doen (natuurlijk eerst afsmeren met chocoladebotercreme).

11

hoi

hier is het recept
bechuitbeslag maken met 40 gram cacao erdoorheen.
en als vulling 1 grote pot kersen.
1/4l van het sap samen met een kaneelstokje aan de kook brengen en daarna 1 1/2 el.maizena eraan toevoegen totdat dit gebonden is en dan aflaten koelen en dan de kersen erdoorheen wel kersen appart houden voor de garnering.
de beschuit in drie lagen snijden en temperen met de kirsch ongeveer 6 el gemengd met wat kersensap.
dan vullen met de kersen compotte en slagroom.
en afwerken met hagelslag of chocolade vlokken.
eet smakelijk.

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

12

bedankt ellen!!
lijkt me erg lekker

13

ga vandaag maar beginnen met het biscuit hoef ik dat over 3 weken niet meer te maken kan ik hem zo uit de vriezer halen

maar ik doe dan 2 a 3 etl cacao met een scheutje melk door het ei suiker mengsel als ik dat heb geklopt en daarna dus het meel toch?

en de kirsch waar kan ik dat halen? is dat alcohol?

sorry hoor voor al die vragen
moet het echt nog allemaal leren en zou het zonde vinden als het zou mislukken

14

niemand?

15

kirsch kun je gewoon halen in de slijter :)

ik geloof ook in sommige super markten.... maar weet niet zeker, ik ga altijd gewoon anar de slijter ;)

16

dankjewel!!