1

Onderwerp: tylose/eiwitpoeder

Mij is het niet helemaal duidelijk wat je nou waarvoor gebruikt. Kan iemand het even uitleggen aub??

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: tylose/eiwitpoeder

Uit de FAQ (aan de linkerkant):
Tylose
Tylose is een kunstmatige variant van het natuurlijke tragantgom, dat gebruikt kan worden om fondant en marsepein harder en steviger te laten worden. Je hebt 2 theelepels nodig op 500 gram marsepein of fondant. Poeder erdoor kneden en laat minimaal 2 rusten, luchtdicht verpakt. Hierna is het nog prima kneedbaar, perfect te vormen en het wordt steviger na modeleren. Het verkregen mengsel met fondant wordt ook wel MODELING PASTE genoemd. Perfect voor figuurtjes, bloemen waarvan de randjes moeten opstaan of bijvoorbeeld om letters of cijfers na uitharden rechtop neer te zetten op je taart!

Met eiwitpoeder maak je Royal Icing, eiwitglazuur dus, om bloemetjes, vlinders en nog veeeel meer spuitwerk te kunnen maken. Eiwitpoeder is de veiligere vervanger van rauw eiwit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ow, dus icing (die zakken uit de webshop) is hetzelfde als eiwitpoeder. Hmm, dan heb ik dus een kilo eiwitpoeder liggen :D

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

Nee, icing is poedersuiker met een beetje eiwitpoeder....

Groet, Jolanda