1

Onderwerp: After-Eight taart vraagje

hey

ik wil een taart maken met After-Eightvulling
met basisbescuit
ik ben alleen nog niet zo ver dat ik bezig ben met fondant en marsepein
heb in mei me eerste workshop
heeft iemand daarom een idee hoe ik de taart op kan maken?
vind alleen toefjes slagroom een beetje saai worden
en er moet denk ik nog wat meer smaak bij

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

2

Re: After-Eight taart vraagje

Je kan ganache maken en die over de taart heen gieten. staat volgens mij bij de recepten. Chocolade met die aftereight vulling is heel lekker!

Roosje

3

hey swinta bedankt voor je reactie!
ganache  dan blijft de chocolade dus gewoon vloeibaar?
had laatst wel een chocolade taart gemaakt en zo'n kant en klaar zakje chocolade gehaald wat je dan kan laten smelten en er over heen kan doen maar dat wordt zo hard en dat snijd weer zo moeilijk

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

4

ja het blijft wel een beetje zacht (en een beetje plakkerig). Het is in ieder geval makkelijk te snijden.

5

lijkt me een lekkere combi ga hem zeker een keer maken!

6 Laatst bewerkt door Tien (14-03-2008 22:00)

Ik heb inderdaad ook eens een taart gemaakt met after-eightvulling en ganache erover.  Ik heb er ook nog een laag kersenjam in gedaan, dat smaakte er lekker bij elkaar!! :P
Ganache wordt wel stevig maar niet keihard, wel makkelijk te snijden inderdaad!
(ganache: pure chocolade 1 op 1 mengen met slagroom)

Succes!

Groetjes Tien

7

Ik zag deze tip en ga hem ook gebruiken voor mijn taart. Ik had alleen 1 vraagje: giet je de ganache er over als hij nog (een beetje) warm is of laat je hem eerst helemaal afkoelen? En hoe giet je het er een beetje netjes overheen??

Alvast bedankt!

8

Nee juist niet laten afkoelen, dan is de ganache weer stijf
Het is de bedoeling dat je de slagroom opwarmt, daar de choco in smelt, en dan over je taart gieten...Daarna weer in de koelkast en je ganache wordt stijf!
Als je hier op het forium zoekt (vie de zoekfunctie) dan vind je er wel genoeg over! :)

Groetjes Tien