1

Onderwerp: kapsel snijden en dan in de vriezer?

Ik wil binnenkort een taart maken met een doorsnede van 30 cm.. En om te checken of hij gaar is wil ik hem doorsnijden..
Kan ik hem daarna nog in de vriezer doen of droogt ie dan uit?

Alvast bedankt!

2

Re: kapsel snijden en dan in de vriezer?

Kan hoor! Gewoon snijden zoals je normaal doet. Op elkaar terug leggen en invriezen zoals je normaal ook doet.
Gaat prima. Zou alleen wel na het bakken een nachtje in een zak laten liggen voordat je hem snijd.
Als ie te vers is dan snijd je niet zo netjes en kan je biscuit scheuren.
Dat zou jammer zijn.

3

Precies wat Babs zegt...

Suc6...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Super! Hartstikke bedankt!!

5

Babs schreef:

Kan hoor! Gewoon snijden zoals je normaal doet. Op elkaar terug leggen en invriezen zoals je normaal ook doet.
Gaat prima. Zou alleen wel na het bakken een nachtje in een zak laten liggen voordat je hem snijd.
Als ie te vers is dan snijd je niet zo netjes en kan je biscuit scheuren.
Dat zou jammer zijn.

Ik snijd mijn kapsel altijd meteen aan na het bakken als ze afgekoeld zijn en heb geen problemen met scheuren? Waar scheuren ze dan bij je?

6

Het kruimelt dan gewoon te veel vind ik, dus krijg je van die brokkelige kantjes. Als je het invriest en daarna snijd dan krijg je strakkere randen. Dus geen kruimels.

7

Ik heb sindskort zo'n taartsnijder en daar valt het reuze mee mee, vind ik. Met 'n gewoon mes was het inderdaad ellende.

8

Kijk en die heb ik dus niet ;) Dan is dat invriezen gewoon een betere tweede zeg maar.
Maar hij staat op mijn verlanglijstje hoor ;)

9

Ik snij hem ook vaker van te voren. Leg dan tussen de lagen een velletje huishoudfolie zodat ik het gemakkelijker van elkaar krijg. Dat gaat bij mij prima zo.