1

Onderwerp: Slagroomtaart en marsepein?

Volgende week is m'n zoontje jarig en aangezien ik nu zelf taarten maar wil hij dat ook voor zijn verjaardag.
Echter hij wil een slagroomtaart maar ook een boot op zijn taart.

Hoe ga ik dit oplossen?
want dat kan ik niet echt van tevoren maken neem ik aan?
ik dacht zelf aan blauw slagroom ala zee.

2

Re: Slagroomtaart en marsepein?

het nadeel is dat de marsepein gaat smelten dus kun je de boot er echt pas op het laatste nippertje op zetten. De boot kun je natuurlijk wel van te voren maken.
Ga je een boot modeleren of puzzelen?

groetjes Francisca

3

Ik had bij mijn eigen oudjaars-slagroomtaart (pff woord voor scrabbel) ook marsepeinen figuurtjes gemaakt.
Ik heb een goudkleurig (kartonnen) bord gepakt en een rondje op maat geknipt. De randjes afgewerkt met slagroom. Daar heb ik de boetseersels opgezet. Dan kon ik toch de taart van te voren klaarmaken. Het enige nadeel is wel dat je eronderdoor moet snijden zodat alles er leuk op blijft staan. Of je moet bij het aansnijden natuurlijk alles eraf halen.
Maar goed het was toch een taart voor onszelf.

http://img.photobucket.com/albums/v495/Amy2004/Taart/Afbeelding037.jpg

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

4

Je kan een geboetseerd bootje van marsepein heel kort in een zee van slagroom zetten. Maar langer dan een uurtje zou ik niet doen.

Je kan wel rond het bootje wat botercreme gebruiken als zee, en dan voor de rest van de taart slagroom als zee. Zo klein mogelijk stukje botercreme doen, ivm smaak.

Of een ondergrond van blauwe marsepein met waterdruppels (reliefmatje van Pipoos) en dan slagroom als zee, die je een stukje van het bootje af houdt zodat het de boot niet raakt.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb bij mijn fc utrecht taart in het midden , dus kleiner dan de taart, mmf gedaan en daarom heen slagroom gespoten,ging prima
http://betstaarten.come2me.nl/

Veel taart plezier

6

denk dat ik idd dan maar rond het bootje (weet nog niet of ik ga boetseren of puzzelen.) maar botercreme doe en de rest slagroom.
dank jullie wel

7

Ik heb een idee: Zou je niet een stuk met RoyalIcing in het midden een stuk blauw (zee) kunnen spuiten. en daarop het bootje doen. Dan heeft het geen contact met de slagroom!
En ook no geen idee, maar weet dus niet of dat werkt:
Op ouwel zetten!?

8

Als je gaat puzzelen, smeer je gewoon de plaats waar het plaatje moet komen heel dun in met jam zonder pitjes, en daaroverheen het plaatje leggen. Eromheen voorzichtig met slagroom smeren en spuiten, volgens mij lukt dat best dan zo hoor. Ik heb het al een paar keer gedaan op deze manier en dat is goed gegaan, het smelt wel een klein beetje, maar niet op supersnelheid.

9

Marsepein op slagroom gaat niet gelijk smelten hoor, dat valt best wel mee. Ik heb het ook wel eens gedaan en dat ging goed. Ik had een "plaatje" van marsepein onder marsepeinen figuurtjes gezet, geen probleem.

Als je apart de versiering de avond (ofzo) vantevoren maakt en de dag zelf pas de versiering op de taart plaatst lijkt het me geen problemen geven.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !