1 Laatst bewerkt door liesdries (10-03-2008 13:52)

Onderwerp: beginner...wat aanschaffen?

Ik ben echt beginner in het taarten maken. Heb inmiddels 3 taarten gemaakt en ga volgende maand een workshop volgen. Ik vind het erg leuk om te doen en wil het zeker vaker gaan doen.
Nu zie ik in de webshop zoveel materialen. Ik wordt er hebberig van ;-)
Maar wat is nu handig om als beginner zeker aan te schaffen?
En wat betreft icing. Wat is het makkelijkste om mee te beginnen? De kant en klare icing met de spuitmondjes van Wilton? Of de icing micx met wegwerpspuitzakken?

Groetjes, Lisette

2

Re: beginner...wat aanschaffen?

Ik ben ook nog niet zolang bezig, een maandje of 4. En ik heb de set met spuitmondjes gekocht, voor de royal icing en gebruik voor namelijk uitstekers van koekjes, gekocht bij blokker of xenos.

Veel ingredienten koop ik wel, zoals fondant en marsepein, veel mixen en kleurstoffen!
En zo langzamerhand bouw je je verzameling uit. Anders kost het een hoop geld in een keer. Haha!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjessss

3

Re: beginner...wat aanschaffen?

Zou je workshop afwachten, daar zal je allemaal dingen zien en dan voor jezelf bepalen, wat je allemaal nodig hebt. Na een tijdje zal je merken dat je ALLES nodig hebt, nou ja, alleen voor de heb dan, want geloof mij, je wordt van deze hobby erg hebberig wat taartdecoratie spullen betreft!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!