1 Laatst bewerkt door Dazwa84 (12-03-2008 16:02)

Onderwerp: Vergeten te tremperen, erg?

Oops, in m'n eerste opdrachttaart ben ik vergeten de biscuit te tremperen. Gelukkig was hij niet droog. Ik heb hem gevuld met botercreme (webshop, dus zit water in) en jam. Hopelijk is het niet zon ramp dat ik het ben vergeten?

2

Re: Vergeten te tremperen, erg?

Het is niet perse nodig hoor! Het is eerder een voorkeur van smaak.

3

Tremperen doe ik wel eens, maar ik vind het eerlijk gezegd vaak te veel van het goede, de taart is al zo zoet en dan nog suikerstroop :/ En zoals je zegt, een verse biscuit is niet droog dus heeft het ook niet nodig....

Een taartje met drank erin wil ik nog wel eens tremperen, dat vind ik wel lekker!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik trempeer nooit.....en de smaak is altijd goed.

5

ik doe het ook nooit hoor.

6

Huh temperen? Dat doe ik niet hoor. Dus je hoeft niet bang te zijn, bij mij smaken ze altijd goed!

7

Idem dito
Temper zelden , nog nooit klachten gehad van te droge taart

Groeten van Nicole

8

Fijn, bedankt :D

9

Ik doe het alleen bij de schwarzwalder kirsch taart...... anders nooit

10

Hier ook nooit, soms doe ik wel 'n smaakje onder het deeg.

11

Ik heb het nog nooit gedaan. En ook nog geen klachten gehad dat het droog zou zijn.
Kapsels gaan hier wel minstens 1 nacht de vriezer in. Vind ik ze niet iets lekkerder van worden.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

12

Wel bij zelfgemaakte biscuit, niet bij de mix uit de hebshop. Maar verder is het inderdaad een kwestie van smaak.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

tremperen???

wat is dat? :o

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

14

Tremperen betekent het besprenkelen van je taart met een siroop of alcoholhoudende drank. Het maakt je kapsel smeuïger en geeft er smaak aan. Vooral Engelse taartenmaaksters doen het regelmatig. Maar zoals je kunt lezen, doet lang niet iedereen het hier op het forum, het is niet echt nodig. Een kwestie van smaak dus!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!