1

Onderwerp: mijn eerste bruidstaart!!!!!!

Help!

Mijn zus gaat in april trouwen en ze wil graag dat ik haar bruidstaart maak, tuurlijk heb ik gelijk JA! gezegd......alleen stond ik er nog niet bij stil wat ik ging maken. De keus was aan mij, maar m'n zus wilde wel een beetje traditionele taart.

Voor deze taart wilde ik graag marsepein gebruiken uit de webshop, maar dit is niet helemaal wit. Weten jullie of deze kleur marsepein zonder kleurstof mooi is, of kan ik beter fondant gebruiken. De taart wil ik in ieder geval wit (of creme) met goud maken.

In de taartenparade zag ik een foto van een bruidstaart op een standaard van champagneglazen. WOW dit vond ik een super idee.
Maar als jullie nog meer leuke ideeen hebben dan hoor ik het graag!

Groeten Sabrina

2

Re: mijn eerste bruidstaart!!!!!!

Hoi hoi,

Als je de marsepein mengt met fondant wordt het al witter, maar echt spierwitte marsepein is tot op heden bij mij nog steeds een utopie!.

Ik weet wel dat, toen ik laatst bij Wendy op cursus was, zij een witte kleurstof had gevonden. Merk is me helaas niet bij gebleven, maar wellicht als je haar even mailt met deze vraag!.

Heb je niet de juiste kleurstof kun je je Marsefond (mengsel van marsepein en fondant) eventueel insprayen met een pearl dust  en dat geeft ook een heel chiq effect. (pas op want als je dat doet is wel je hele keuken voorzien van een pearl laagje ;) ).

succes KiT

er is altijd wel een reden voor taart

3

Hoi Sabrina,
Marsepein is nooit echt wit. Fondant wel. Ik zou kiezen voor fondant omdat ik de structuur dichter en gladder vind. Bovendien kun je kiezen voor een soort die uithardt. Weet niet of je perse wit wilt, maar ik heb pasgeleden een bruidstaart gemaakt met regalice light pink. Ik vond het prachtig. Ook de champagnekleur van regalice is heel geschikt voor bruidstaarten. Mooi met een wit lint of zo.

Als je de rose kleur wilt zien, kijk dan tussen de bruidstaarten in de galerie. Het is die taart met die bollen tussen de plateaus.

Veel succes!

Corinne
Sugar & Flour

4

KiT schreef:

Ik weet wel dat, toen ik laatst bij Wendy op cursus was, zij een witte kleurstof had gevonden. Merk is me helaas niet bij gebleven, maar wellicht als je haar even mailt met deze vraag!.

Volgens mij heeft zij ook de witte kleurstof van Spectrum.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Ik heb laatst een bruidstaart gemaakt met 2 delen fondant en 1 deel marsepein. Je krijgt dan een mooie off- white kleur. In ieder geval niet zo grauw als de kleur van marsepein. Er staat een foto in mijn album, het is die met 3 etages en allemaal roosjes bovenop.

Groeten Ingrid

6

Ik heb voor de bruidstaart die ik ooit gemaakt hebt gewoon marsepein gebruikt, heb het wel gedust met paarlemoer en met rozen erop ziet het er gewoon heel mooi uit, je moet er natuurlijk geen wit naast houden.

Witte kleurstof van Spectrum helpt inderdaad om het witter te maken, verkopen ze bij Planet Cake. Ik heb het ook gebruikt in mijn topsy turvy taart, moet je maar eens in mijn album kijken.

Verders heel veel succes met het maken van de bruidstaart!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Ik gebruik ook witte kleurstof van Spectrum om marsepein witter te maken. Als je het naast spierwit fondant houdt zie je vast wel kleurverschil, maar ik vind dat het toch aardig in de buurt van wit komt. Ik heb zaterdag een verkeersbord in de taartenparade gezet, ook marsepein met witte kleurstof.

Groetjes, Sylvia

8

Beetje late reactie misschien maar zag net pas dit topic :)
Ik heb zelf witte kleurstof van Wilton, een flink flesje (ongeveer 3 xkeer zo groot als pasta kleurstof potjes) maar je hebt dan ook wel wat nodig om de marsepein witter te krijgen. Helemaal wit wordt het volgens mij nooit, maar je komt goed in de buurt hoor.
Ik heb het gekocht bij het ACDS en was geloof ik een euro of 8.
En je kunt natuurlijk ook half fondant en half marsepein doen (marsefond). Lichter van kleur en ook erg lekker :)

9

Bedankt voor jullie reacties!!!!!

Mengt Fondant en Marsepein goed met elkaar?
Dus gewoon door elkaar kneden en dan krijg je een cremige kleur?

10

In de webshop hebben ze ook kleurstof om de marsepein wit te maken (persoonlijk vind ik marsepein veel lekkerder dan fondant)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=705

Succes met je taart!

11

ja gewoon kneden zoals je je marsepein kneed als je het kleurt. Het mengt prima en hier thuis vinden we het ook lekkerder smaken.

Gr. Ingrid

12

Ze hebben idd kleurstof bij de webshop maar dat werkt bij mij niet en er gaat veel doorheen volgens mij......maar ik mag ook een bruidstaart maken en die willen graag marsepein leiver geen fondant maar ik ga er toch een groot gedeelte fondant bij doen zodat het dan iets lichter van kleur word en makkelijker te bewerken is en echt proeven doe je dat neit zo hoor......succes!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

13

Ik denk dat ik bij planet cake wat fout doe maar ik kan de spectrum witte kleurstof niet vinden. Weet iemand het exacte adres zodat ik die kan bestellen. Ik hem hem gisteren gebruikt en hij was perfect (tijdens workshop). Alvast bedankt

Zoals mijn dochter zegt majmmjammjam....

14 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (19-03-2008 19:12)

Ik gebruik helemaal spierwit marsepein. Dat bestaat echt en wordt hier veel gebruikt. In april zal ik bruidstaart maken voor mijn vriendin en zal dan voor het eerst in Nederland de witte marsepein gaan gebruiken:) Als het in Noorwegen te koop is moet het toch ook in Nederland te koop zijn? Mocht je heel erg wanhopig zijn kan ik altijd een paar kilo naar je opsturen maar is wel prijzig:( Vind trouwens witte marsepein veel beter smaken dan de gewone hehe.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

15

Lady_Sharon schreef:

Ik gebruik helemaal spierwit marsepein. Dat bestaat echt en wordt hier veel gebruikt. In april zal ik bruidstaart maken voor mijn vriendin en zal dan voor het eerst in Nederland de witte marsepein gaan gebruiken:) Als het in Noorwegen te koop is moet het toch ook in Nederland te koop zijn? Mocht je heel erg wanhopig zijn kan ik altijd een paar kilo naar je opsturen maar is wel prijzig:( Vind trouwens witte marsepein veel beter smaken dan de gewone hehe.

He jammer dat ik je berichtje nu pas zie, ik heb het namelijk volgende week al nodig.
Maar bedankt voor je aanbod :)