1

Onderwerp: hoelang icing bewaren

Hallo allemaal,

heb net wel even gezocht op het forum, maar kon het (zo snel) niet vinden. Hoelang kan ik klaargemaakte icing bewaren? (gemaakt met eiwitpoeder). En als je het kan bewaren, hoe kun je dit dan het beste bewaren?

Heb nl iets meer gemaakt dan ik nodig heb...

Alvast bedankt!

Groetjes Cassidy

2

Re: hoelang icing bewaren

Als je op icing & bewaren zoekt, wordt de vraag toch regelmatig beantwoord.
Alleen het antwoord varieert, maar de meesten houden maximaal 2 weken in de koelkast aan. Sommigen (veel) langer, anderen weer een week.

Ik hou zelf 2 weken aan, in een afgesloten bakje (folie over de icing zelf) in de koelkast.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik had gezocht op hoelang icing bewaren :0 en daar kwam ik eigenlijk niets tegen... sorry

Groetjes Cassidy

4

Normaal is het ook niets voor mij om dan een nieuw topic te plaatsen... maar had echt mijn best gedaan met zoeken. nogmaals sorry.

Groetjes Cassidy

5

Hihi, 2x sorry is nou ook niet nodig hoor :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

hoi,
ik maak niet teveel icing, laat het in de kom zitten waarin ik het gemixt heb (niet te snel mixen, dan komt er lucht in) en dan een plastic zakje op de icing en een natte doek over de kom. De tweede dag weer even doormixen (5 minuten) en de derde daag weer.

7

't is al wel een wat ouder topic, maar toch....ik heb mijn icing ongeveer 2 weken in de koelkast bewaard. Toen was het toch wat dunner geworden. Niet echt run out icing, een beetje ertussenin. Ik heb het flink doorgeroerd, maar het bleef dun. Had ik het dan toch weer met de mixer effe moeten kloppen om het weer goed stijf te krijgen? Ik heb er nu PP vlindertjes mee gespoten, en dat ging wel een beetje, maar niet geweldig, omdat de consistentie net niet goed was.

Groetjes, Tessa

8

ik heb icing in de vriezer gedaan,alleen om te kijken of dat lukt of niet