1

Onderwerp: Een vraagje blanda schaal 12 cm

Kan iemand mij a.u.b helpen? Hoeveel biscuit mix, eieren, water enz. moet er in een blanda schaal van 12 cm en in die van 20 cm? Ik ben een beginneling...dus even voor de zekerheid aan de experts advies vragen ;)

2

Re: Een vraagje blanda schaal 12 cm

Hoi Kim,

als je je vormen vult met water en kijkt hoeveel dat dat is kan je met de schema's op felicitaartjes kijken hoeveel mix je nodig hebt.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. En anders bv mix met 3 eieren maken en kijken hoeveel je in de 20 cm krijgt. wat je over hebt kan je dan in de 12 cm doen en dan samen de oven in.

3

In die van 12 cm gaat 50 gram mix, 40 gram ei en 5 gram (=ml) water (even omgerekend, want ik maak er 6 of 9 tegelijk :P). Helaas, die van 20cm heb ik niet, maar in die van 12 cm gaat 400 ml water, dus als je even meet hoeveel er in die van 20 gaat, kun je het zo uitrekenen!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Volgens mijn eigen schema gaat er een halve liter water in het schaaltje van 12 cm., dan zit hij goed vol, wordt een hoog bolletje. Dat staat dus voor 1 ei (plus overige ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Klopt, in die van 20 cm gaat 2 liter water.
Dus dat is dan 265 gr mix, 4 eieren en 25ml water.
Heb hem zelf van het weekend voor het eerst gemaakt en hij was prima gelukt.
Alleen de schaal even met boter in smeren en dan met bloem.
Na het bakken even een 20 min af laten koelen dan gaat hij er gemakkelijk uit.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

6

Super bedankt voor alle tips!!!Er gaat inderdaad een halve liter in het schaaltje van 12 cm. Ik ga het uitproberen! Bedankt dames!