1

Onderwerp: Hulp bij bekleden cake

Ik zou graag advies willen van jullie.

Voor de 1e verjaardag van mijn dochtertje (deze week) wil ik graag een Nijntje vorm uit cake snijden. Deze doormidden snijden en vullen met aardbeienmousse.
Maar nu het belangrijkste, hoe kan ik de vorm strak bekleden.
Omdat de Nijntje vorm uit meerdere cakes bestaan, ontstaan er naden. Als ik deze bijv. met glazuur zou bekleden zou dit er tussenlopen.
Ik wil het eenvoudig houden en zie marsepein niet zo zitten.
Ik dacht zelf aan botercreme en daar bijv. gekleurde glazuur overheen doen.
Wordt de botercreme hard en kan je deze simpel kleuren zodat bijv. glazuur niet nodig is. Ik heb niet veel kleur nodig, wit en rood of roze voor de jurk.
Wie kan advies geven of simpel maar toch leuk een nijntje taart te maken.
Alvast bedankt!
Susie

2

Re: Hulp bij bekleden cake

Botercreme kan heel goed hiervoor hoor, maar ik zou er dan niet ook nog glazuur over doen! Je kunt botercreme eenvoudig kleuren met levensmiddelenkleurstof.
De losse stukken ook aan elkaar plakken met botercreme en daarna alles netjes plat afplamuren met je paletmes.
Je krijgt dan zo iets als dit:
http://nathaliegotink.ikneemmee.nl/Images/Vlog/1179/Photo78.jpg

Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

ik heb jaren alleen botercreme taarten gedaan maar zou toch voor een mooi resultaat kiezen voor een spuitzak en sterretjes spuiten...maar ja dat is mijn persoonlijke mening...

succes ermee...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

4

Bedankt voor de reacties!
Yvonne, dit wilde ik inderdaad bereiken, ziet er goed uit deze Nijntje.
Waar kan ik levensmiddelenkleurstof kopen? Of kan ik bijv. ook een beetje limonadesiroop aan de botercreme toevoegen. En voor de smaak, wat voeg je daarvoor toe?
Gebruiken jullie ook het recept van deze site voor botercreme?

Heel erg bedankt voor het advies!!!
Susie

Hoi misschien ben ik een beetje laat maar je zou eventueel ook alleen het gezicht en handjes, voetjes kunnen bekleden met marsepein, heb ik namelijk ook al eens gedaan en dan het lijfje heb ik versierd met de bosvruchtenhageltjes, nu zag ik op de shop ook dat er gekleurde hageltjes te koop zijn en dan in een kleur. Succes ermee!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8JVXP66.jpg

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

6

thanks! ziet er ook erg leuk uit zo!
Maar ik weet zo een twee drie niet hoe ik aan marsepein moet komen. En het zelf maken lijkt mij erg veel werkt.
Maar een combi met botercreme en dan de jurk met vruchtehagel kan ook natuurlijk.

7

Limonadesiroop geeft denk ik toch niet genoeg kleur. Kleurstoffen en ook vaak wel marsepein verkopen ze meestal bij de toko. Voor marsepein kan je anders misschien ook nog een notenwinkel of notenkraam op de markt proberen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"