1 Laatst bewerkt door Anne Brith (11-03-2008 12:27)

Onderwerp: Wat heb ik fout gedaan....?

Ik heb chocolade bescuit gemaakt en in de oven gedaan...1 bol en 2 vormen van 16 cm alles op 180 gr heteluchtoven in 1 UUR!!! na 45 min zag ik dat het nog niet gaar was dius nog maar 15 min...

ik prikte in het midden van alles...bol werd perfect...

MAAR de vormen van 16 cm zijn gaar in het midden en niet op de rand???

Ik snap er niets van...ik heb nog nooit zoiets gehad...deed boter langs de randen omdat ik dacht...ze gaan toch niet zo hoog worden en bakpapier is dan niet nodig...

kan het zijn dat dat hele kleine laagje boter hier wat mee te maken heeft???

overal 1 cm van de rand is het helemaal niet gaar...en middenin wel...

weet iemand nog hierwat van???

Had ik te veel vormen in de oven...nog nooit 3 tegelijk gehad...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Wat heb ik fout gedaan....?

MM, wat raar? Maar 3 vormen in de oven zou toch moeten kunnen. Doe het zelf nooit hoor, wil geen risico's lopen dat het dus zou mislukken enzo. Maar volgens mij doen het er wel meer hier op het forum.

Dat boterlaagje, tja dat zou het wel eens kunnen zijn hoor!

3

hallo Anne,

3 vormen in de oven, wil dat zeggen dat ze niet allemaal in het midden stonden? want onderin gaan ze niet rijzen.

boter zou ik sowieso altijd aan de randen doen, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft. vermits het hier over je randen gaat, heeft het er misschien wel mee te maken.

voor echte bakproblemen ga ik altijd naar het bakforum www.bakkerswereld.nl/forum  en daar kunnen ze mij altijd verder helpen...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Je kunt wel drie vormen tegelijk in de oven doen, maar dan moet je ze wel allemaal op dezelfde tray zetten (zeg ik uit ervaring). Ik doe het ook vaker, want ik maak altijd beslag voor 'n standaard taart, maar maak altijd kleine taartjes, dus vul dan verschillende vormen en die gaan tegelijk de oven in.

5 Laatst bewerkt door Anne Brith (11-03-2008 16:39)

Alle drie op dezelfde hoogde in de oven...

Ik snap er nog steeds niets van en ga het gewoon vanavond nogeens proberen...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/