1

Onderwerp: Ricecrisps...

Op cakecentral.com zie ik soms taarten, bijv een draak, en dan hebben ze de kop en nek van 'ricecrisps' gemaakt. Heeft iemand enig idee wat dit is? Het lijkt me erg handig, aangezien je dan niet de hele kop van massief fondant oid hoeft te maken, maar ik weet dus niet hoe het werkt... Jullie?

2

Re: Ricecrisps...

Rice crispies zijn voor zover ik weet ontbijtgranen van Kellog's... ik weet niet of ze ook in de supermarkt te koop zijn

http://www.yesnet.yk.ca/schools/wes/webquests_themes/media_sofie/pp_presentations/lila_amy/images/rice_krispies.jpg

Volgens mij heb ik het wel es bij de AH zien liggen. Geen idee hoe je er vormen mee kunt maken (misschien nat maken en in folie een bal vormen en zo laten drogen?)

3

Rice Kripsies zijn gewoon bij het ontbijschap in de supermarkt te verkrijgen.

Life is uncertain... do the wud first! ;)

4 Laatst bewerkt door Sir Kneighf (11-03-2008 11:28)

Ik denk dat je rice krispie treats bedoelt, die maak ik namelijk zelf ook wel eens.
Het is echt heel erg makkelijk te maken met gesmolten roomboter, rice krispies en marshmallows. Je kan er ook nog van alles aan toe voegen, zoals pindakaas of cacao ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

Oh ja lekker,maak ik ook altijd!!!!
Heerlijk!!
Wij noemen het zelf altijd Rice Krispie Cake(heeft niks met cake te maken,maar ja!!)
Je hebt nodig:
1/4 cup boter of margarine
4 cups minimarshmellows of 40 grote
1/2 theel.vanilla extract
5 cups Rice Krispies
Smelt de boter in een pan,marshmellows toevoegen en goed blijven roeren totdat alles is gesmolten en het een smeuige massa is.Haal van het vuur af en voeg vanilla toe,roeren en dan de Rice Krispies toevoegen en blijven roeren totdat alle Krispies bedekt zijn,het is een heel kleverig gedoe,maar dan moet je het in een bebeoterde vorm drukken,ik doe zelf meestal een vierkante vorm.Goed aandrukken en koud laten worden.Daarna kan je het in stukken snijden!!Is heerlijk!!!
Oh ja, 1 cup is gelijk aan 250 ml.
Groetjes Darlene

6

Dank jullie wel voor de tips! ;) Die rice krispie cake moet ik ook maar eens proberen! Klinkt lekker! Zou dat dan datgene zijn wat zij voor "net te kleine dingen voor cake, maar te groot voor fondant" zouden gebruiken?! :) K ga het zeker proberen!

7

Ik heb bij ons in de supermarkt gekeken, maar daar zijn ze niet... :( Ze hebben wel gepofte tarwe (met honinglaagje). Kan dat ook?

Dat zijn niet de goede,zou ik in ieder geval niet doen,dat zijn Smacks en smaken echt heel anders!!!!Ik kan ze zelf ook alleen maar vinden bij de Jumbo en mijn broer neemt ze wel eens voor me mee van de Hanos!!!Succes!!!