1

Onderwerp: Ellende geboortetaart!

Ja missers mogen er ook op hoor! Eergister weer even bij Sam gaan kijken en naast de cupcakes die ik in het ziekenhuis had gegeven wilde ik ook een taart er bij maken. Nou wat een ellende was dit zeg. De taart is eigenlijk best makkelijk op zich, maar alles ging dus fout.
Het fondant scheurde aan alle kanten. Elke keer als ik het erop wilde leggen kwam er een scheur in. Hij wilde opeens niet lekker uitrollen. Nou ja vette pecht. Had opeens ook geen zin meer na drie mislukkelingen en heb het er maar gewoon zo bij gelaten.

Dat dekentje..... grrrr! Ik dacht ik doe dat effe, maar het lukte niet zoals ik wilde. Dus overal weer scheuren en die blokjes zaten niet aan elkaar vast, hoeveel ik er ook overheen rolde.
Dus als er tips zijn voor dat dekentje dan heeeeeel erg graag.
Misschien valt het met te leren tijdens de freubeldag????

Gevuld met citroenkwartaart van Mona en abrikozenjam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZLROZLK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOIUTMRB.jpg

Tja... hij kan beter! Volgende keer weer! Ok?

2

Re: Ellende geboortetaart!

Ik kan me je frustratie wel voorstellen hoor. Toch is het geen slechte taart vind ik. Wij zijn gewoon erg kritisch he? ;)
Je babietje vind ik erg leuk, dat wil ik ook nog eens leren. Er is een vriendin zwanger dus ik heb nog een maand of zes, haha!

3

Tja Babs,
Ik zie wat je bedoelt, hoewel het nog steeds een heel lief taartje is met een schattig babietje. Zelf ben je natuurlijk poepie kritisch, maar ik weet zeker dat de ontvanger het taartje nog steeds prachtig zal vinden. Zelf heb ik nog nooit een dekentje gemaakt, dus ik blijf dit volgen om te horen of ik er ook iets van leren kan. Heb ook geen idee hoe dat nou aan elkaar moet blijven plakken die blokjes. Gewoon blijven rollen??

En bovendien, wat een hele leuke avatar heb jij. Jaloers!!!!

Corinne
Sugar & Flour

4

Ondanks alles, vind ik het toch een superschattig taartje geworden!! :D

5

Dat babytje is echt superschattig!!!

6

Balen is dat zeg, als dingen niet gaan zoals je wilt, maar desondanks is het toch een hele
leuke taart geworden hoor

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

7

Ooo, nou ik vind het een schatje van een taart, hoor!!! Je babietje is een dotje!

8

Ha die Babs,

Ik vind 'm echt leuk geworden je taart. Met zoveel ellende bij elkaar zou ik
waarschijnlijk voor die dag de handdoek in de ring hebben gegooid :lol:
Heb nog nooit een dekentje of baby gemaakt, dus heb geen tips. Misschien
de baby ook wat voor de freubeldag? :Y :lol:

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

9

Ondanks al je pech toch een mooi resultaat. Je babietje is echt een scheetje.

Je kunt mijn taarten bekijken op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EWYPLIKG

10

De ontvanger is er vast heel blij mee. Het is een schattige taart. En tjah, die foutjes daar heb jij zelf het meeste last van. Ook ik ben benieuwd hoe zo'n dekentje moet worden gemaakt.

11

ik wil het dekentje ook leren :P helaas kan ik niet naar de freubeldag toe (want ik heb tentamen, dus ik heb me maar niet ingeschreven, want anders zag ik het al gebeuren dat ik vergat naar het tentamen toe te gaan) maar ik vind het nog steeds jamemr!

ik vind de kleuren echt wel tof en het geheel wel heel mooi, maa rik kan me voorstellen dat je kritisch bent! maar toch :) ik zou er wel tevreden mee zijn ;) vooral het dekenrandje vind ik prachtig :D

12

De frustatie kan ik me helemaal voorstellen. Toch is een superlieve taart geworden. Ik vind SAM helemaal leuk geschreven en het bedje met dekentje is ook een grappig idee.

Groet, Jolanda

13

Ik vind het ondanks wat tegenslag een heel leuk taartje geworden,de baby is schattig en je dekentje is ook leuk,over de foutjes kijken we heen.
het geheel is superleuk.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

14

Ik vind het een schattig taartje geworden. Vind de kleuren ook prachtig.

Met het dekentje kan ik je ook niet helpen. Misschien moet je de blokjes wel op een een laagje fondant doen. Dus eerst een lapje uit een stuk en daar dan de blokjes op. Dan nog even er heel licht overheen met je roller en dan de sliertjes er aan maken.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

15

Babytje vindt ik zo lief! Ik vindt je deken heel leuk zeg! Lijkt alsof oma die gebreid heeft. Echt een lieffie!

Groetjes Tweety!

16

Wat een schattig taartje. Heel lief. Soms wil het helaas gewoon niet lukken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

17

ik zie wat je bedoelt maar weetje het is minder erg dan je zelf vind want buiten die paar dingetjes is het nog steeds een heel lief taartje!

18

OOOh wat een schattig taartje, leuke kleuren combi ook. Ik heb een keer een kleedje gemaakt en heb toen eerst een lapje fondant met tylose uitgerold, dat kon toen best wel dun. En daarna de blokjes er op geplakt en er heeeeel voorzichtig nog even over gerold.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

19

He Babs ziet er weer leuk uit hoor. Pas een bloembakje gemaakt, maar zo'n geboorte taart lijkt me ook super om te doen. Wie weet binnenkort.

Nou ondanks al je tegenslagen vind ik hem goed gelukt hoor!!!!Wat een schattig babietje!!!

21

Je kan goed foto`s maken hoor, want van de scheuren zie je niet zo veel!!!!

Leuke taart hoor!!! Jammer dat het je zo tegen zat.

Jessica

22

Ooooh wat een pech Babs...zo iets overkomt ons allemaal wel eens...
Je hebt een heel leuk schattig babytje gemaakt...en tips??? Dacht hetzelfde als Kaatje..."Misschien moet je de blokjes wel op een een laagje fondant doen. Dus eerst een lapje uit een stuk en daar dan de blokjes op. Dan nog even er heel licht overheen met je roller en dan de sliertjes er aan maken"...Heel veel suc6 met het uitproberen!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

23

Nou Babs, het is een schattig babietje! En het ligt zo lekker onder het mooie, wame dekentje. Duimpje in de mond, agossie....
Ja, natuurlijk is het vervelend als het werk zo tegenzit, maar ik vind het resultaat hartstikke leuk!

24

Van je missers niets te zien hoor, vind het een lieffie!!! En zoals hierboven al een paar keer gezegd, eerst dun fondant uitrollen en daar het dekentje op puzzelen!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

25

Ik vind