Onderwerp: botercreme mislukt
heb ik weer.. botercreme van de webshop alemaal klontjes net of het schift zeg maar. 10 min gemixt... wat kan er mis zijn???
het zit nl al op de taart.........
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme mislukt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
heb ik weer.. botercreme van de webshop alemaal klontjes net of het schift zeg maar. 10 min gemixt... wat kan er mis zijn???
het zit nl al op de taart.........
kan het zijn omdat ik roomboter heb gebruikt ipv gewonen boter?
Nee dat kan het niet zijn
Was de boter op kamertemp ?
heb je de poedersuiker gemixt
juiste verhoudingen ?
Kan eigenlijk niet mis gaan
ik had het gisteren ook, het bleef slap na 10 min. mixen en "korrelig" ik heb het nog lang laten mixen en toen zag het er wel goed uit. Normaal geen last van en deze zakken had ik ook al eerder gebruikt, dus geen idee waar het aan lag dit keer.
maar langer mixen is dus de oplossing
o ok, bedankt, maar heb alles incl taart al in de vuilnisbak gegooit..... ik ga maar gewoon weer het vertrouwde zelfmaakrecept maken...
ik denk dat het aan mezelf ligt maar de laatste bestelling van de webshop was niet echt een succes, botercreme die korrelig wordt, biscuitmix die niet hoog wordt (daarna met soezie gedaan en wel 3 cm hoger) en marsepein die droog, korrelig uit de verpakking komt..... maar goed vanavond maar weer een nieuwe taart maken.......
Als je tevreden bent met je eigen ingredi
Hmm, mijn botercr
Als je tevreden bent met je eigen ingredi
groetjes van Ann
From scratch betekent: bij het begin beginnen, zonder voor gefabriceerde ingredienten...
Als je botercr
inge, bedankt voor de uitleg en inderdaad als er iets mis zou zijn moet ik dat meteen aan je melden want dat wordt prima opgelost, misschien was het mijn wanhoop aangezien ik de taart in de prullebak moest mieteren. Maar goed ik zal even kijken of de rest van het marsepein ook zo is.....Dat van die botercreme ga ik de volgende keer proberen en dat van dat biscuit weet ik dan ook niet.....
maar is die botercreme nu wel of niet geschikt om af te smeren of is het eigenlijk alleen bedoeld als vulling?!?
excusus het kwam een beetje raar over zoals ik het er had neergezet!!!!!op naar de volgende taart!
groetjes anke
Hoi Anke,
Ik ben blij dat je nog even reageert. Over de biscuit kun je me mailen hoor, als je even uitlegt hoe en wat je gedaan hebt, dan kan ik misschien kijken waar het evt. aan schort.... Het handigst is als je mailt naar workshop apenstaartje taartopmaat.nl.
Met de botercr
misschien iets wat laat,....maar ik had het zelfde de eerste keer dat ik botercreme maakte. En waar het bij mij aan lag is dat ws de boter nog de hard en te koud was. (is op een workshop verteld) Toen ik nog een handmixer had deed ik wel eens eerst de boter heel even in de magnetron om echt zacht te laten worden en dan lukte het wel om hem mooi wit te krijgen. Iedereen is nu gek op mijn gemaakte botercreme van de webshop...
Op een of andere manier is mijn botercreme gister ook mislukt en ik kreeg ook een wat korrelig en boterig resultaat. Ik vond het zonde om meteen weg te gooien dus heb mijn gemaakte creme opnieuw even opgewarmd, gemixed en weer langzaam in de kamer laten koelen/stollen en toen werdt het toch nog wat.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme mislukt