1

Onderwerp: choco-mmf?

Hoi allemaal,

Ik heb nog MMF over. En nu wil ik daar een chocolade kleur en smaak aan maken.
Hoe zou ik dat kunnen doen?
Gesmolten chocola erdoor? Of cacao-poeder? Ik heb ook Benco in huis.

Heeft iemand een idee? Of is dit onbegonnen werk.

Gr,
Mariska.

2

Re: choco-mmf?

Cacao poeder moet denk ik wel goed lukken hoor.

3

Met cacao lukt dat met fondant en marsepein goed dus zal dat ook wel lukken met mmf.

4

Hallo Mariska,

Ik heb al een aantal keer bruine/chocolade mmf gemaakt door er cacaopoeder er door te kneden.
Deze taart is er een van:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AUGMDFB.jpg

en het is nog lekker ook ( in ieder geval, dat vertelden ze mij toch )

Groetjes Evelotte

Happy Cake Day!

5

Bedoelen jullie met cacao poeder cacao puur uit het pak of het spul wat je gebruikt om instant chocolademelk mee te maken, zoals nesquick? Die laatste lijkt me persoonlijk qua smaak lekkerder (misschien vooral voor kindjes maar daar val ik bij vlagen ook wel onder ;)) maar ik vraag me af of dat wel zo goed kleurt.

Mijn taarten enzo =) *klik*

6

Reza schreef:

Bedoelen jullie met cacao poeder cacao puur uit het pak of het spul wat je gebruikt om instant chocolademelk mee te maken, zoals nesquick? Die laatste lijkt me persoonlijk qua smaak lekkerder (misschien vooral voor kindjes maar daar val ik bij vlagen ook wel onder ;)) maar ik vraag me af of dat wel zo goed kleurt.

Ik gebruik de cacao van VanHouten of van Callebout. Ik weet niet of het met nesquick zou kunnen (maar denk dat dat wel erg zoet kan worden :S) Met Van Houten en Callebout krijg ik heerlijke mmf/fondant/marsepein. Maar moet zeggen dat die nieuwe chocofondant van de webshop ook erg lekker is als ie gemengd is met fondant of marsepein. :Y:Y:Y:Y :P:P:P:P

7

Ik ga het proberen met cacao. Die taart van jou, Evelotte, ziet er heel mooi en strak uit.
Die Nesquick lijkt mij inderdaad ook wat te zoet, aangezien er al best wel wat suiker in de MMF zit.

Bedankt voor jullie reacties.
Gr.
Maris