1

Onderwerp: biscuit vraag wederom

ik lees dat de meeste erg hoge biscuit hebben, waar ligt dat dan aan?
Ik heb uit de webshop, soesie en eigen gemaakte geprobeerd maar wordt nooit hoger dan 5 a 6 cm
Mix altijd lang genoeg en doe de eieren in warm water. Heb al verschillende tips gebruikt zoals oplopende temp en ook aflopende temp. Ligt het dan aan het bakblik of aan de over? Ik heb een combi van sharp

2

Re: biscuit vraag wederom

nou mijn kapsels weden ook nooit hoog TOT dat ik een ekstra rand met bakpapier erin ging doen...

Mijn vader die chemie ( chemistry) gestudeert heeft meent dat er een proses is in de kapsel is ...en dan rijst het omhoog...en als de taart geen rand meer heb om zich omhoog aan te volgen dan stopt het...logisch hihi...

nou ja ik klets maar weer wat..

maar bij mij zijn ze nu erg hoog MET bakpapierrand...

succes

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

3

o ok moet ik dat eens proberen.... hoe maakt je dat :( aan een stuk met je bakpapier of?

4

ik knip dus een rand van wel 15 cm en laat dit net zo groot worden als de vorm...

dan steekt het wel 8 cm boven uit als je mij begrijpt...ik heb er een foto van gezien ergens...op een howto...

maar ja sinds dat ik dat doe gaan ze erg hoog hehe...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

5

Wat ik me wel af vraag bij de mensen die geen hoog kapsel krijgen is of de taart dan ook niet luchtig is...
Want misschien is het gewoon een kwestie van meer beslag in je vorm doen. Ik gebruik ook altijd een ruim beslag voor de vorm en denk er verder nooit over na omdat hij op die manier en hoog genoeg is en luchtig genoeg is..

6

tja ik doe hem ongeveer 2/3 vol en dan rijst u tot onder de rand en als ik pech hebt zakt hij nog iets in.....

7

nnicole1234 schreef:

Wat ik me wel af vraag bij de mensen die geen hoog kapsel krijgen is of de taart dan ook niet luchtig is...
Want misschien is het gewoon een kwestie van meer beslag in je vorm doen. Ik gebruik ook altijd een ruim beslag voor de vorm en denk er verder nooit over na omdat hij op die manier en hoog genoeg is en luchtig genoeg is..

Ik heb heel vaak als hij niet rijst, dat hij dus ook ineens niet luchtig is (terwijl het biscuit onder de luchtbelletjes zat). Het lijkt dan bijna alsof je een omelet hebt van 4 cm ipv een taart :S

8

Twinsangel schreef:
nnicole1234 schreef:

Ik heb heel vaak als hij niet rijst, dat hij dus ook ineens niet luchtig is (terwijl het biscuit onder de luchtbelletjes zat). Het lijkt dan bijna alsof je een omelet hebt van 4 cm ipv een taart :S

Ja dat klinkt echt niet goed :S
Is je oven wel goed "luchtdicht"... ik bedoel dat de warmte niet vrij komt zoals je zou hebben als je de deur te snel open doet.
Ik weet ook niet hoe je dat zou kunnen testen eigenlijk maar het is wel raar dat als je alles hetzelfde doet als de rest van het forum dat ie dan bij jou niet lukt...

9

ik ben hier al een hele tijd ook van alles te proberen, ik heb eens zelfrijzende bloem gebruikt inplaats van gewone bloem, en die kwam echt heel hoog, tot bij het afkoelen zakte hij weer in, maar is toch zo een 5 cm hoog,

maar volgens mij heeft het ook te maken met de hoeveelheid deeg je maakt

eigenlijk als je leest wat er in de miw zit van de webschop, daar zit ook rijsmiddel in, dus waarom zouden wij dan geen bakpoeder erin doen ,in onze zelfgemaakte deeg?