1

Onderwerp: kan dat je deeg dubbel maken............

ik dacht opeens
kan dat, je deeg dubbel maken, en dat de helft van de deeg dan blijft staan tot de andere  helft gebakken is in de oven

of zou de lucht die in de deeg zit tijdens het wachten eruit gaan??

2

Re: kan dat je deeg dubbel maken............

Welk deeg bedoel je precies? Want het koekjesdeeg kan het wel, maar biscuitmix zou ik niet doen, dat wprdt kwalitatief toch snel minder.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

IK doe dat wel vaker. Je hebt het tenslotte maar over ongeveer een half uurtje. Van Wendy weet ik ook dat zij dat deed.

4

Ja hoor, gaat prima met biscuitdeeg. Wel van mix, weet niet hoe zelfgemaakte zich houdt, maar zonder probleem staat het bij mij een half uur op z'n beurt te wachten :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Ja hoor, gaat prima met biscuitdeeg. Wel van mix, weet niet hoe zelfgemaakte zich houdt, maar zonder probleem staat het bij mij een half uur op z'n beurt te wachten :Y

Met zelfgemaakte gaat het ook, maar echt niet langer dan een half uurtje hoor!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Ja hoor dat gaat prima.
Groetjes Natascha

7

niet langer dan 30 min ? maar als je deeg langer dan dat in oven moet, en je het er nog moet laten afkoelen in de oven, dat is toch heel wat langer dan 30 min ??

8

Ik heb vandaag het recept van Nigella's chocolate fudge cake gemaakt: 1 vorm van 20 cm en 3 kleine vormen om dingen uit te proberen. De laatste 3 zijn pas na een uur de oven in gegaan en die waren ook perfect.

Wel stort ik het biscuit direct als het uit de oven komt op een taartrooster. Dus dat is dan al tijd winst (en ik heb een aantal vormen dubbel en een verstelbare ronde en vierkante vorm ;))
Maar je kan dat best langer dan een half uur laten staan. (niet te koud en niet vlak bij de oven, dat doe ik tenminste)

9

blackangel schreef:

niet langer dan 30 min ? maar als je deeg langer dan dat in oven moet, en je het er nog moet laten afkoelen in de oven, dat is toch heel wat langer dan 30 min ??

ik bak mijn biscuit (groot en klein) 20 minuutjes op 175° en 't is maar heel zelden dat ze langer in de over moeten :)

na en half uurtje beginnen (zo lijkt het althans) de luctbelletjes bovenaan het deeg op te lossen...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!