1

Onderwerp: Hij was gebakken en gevuld....

En toen weggegeven. En wat ben ik blij dat het aan mijn mams was.

Toen die de taart aansneed zakte de onderkant als een plumppudding in elkaar. Hoe kan dit nou gebeuren? Het is me nog nooit overkomen.
De vulling was bbr, niet nat en aardbeienvlaaivulling. Dus ja hoe kan dit nou en is het iemand anders ook overkomen.

Ooh ja de taartbodem is wel gebakken in een ovenschaal. Zou dat het kunnen zijn?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Hij was gebakken en gevuld....

Wat vervelend! Gelukkig maar dat het je moeder was. Wel jammer voor je moeder :lol:

Ik heb geen idee hoe dat kan gebeuren. Dat je in een ovenschaal bakt moet niet uitmaken. Ik bak zelfs wel in braadsleden.
Alles wat ovenvast is, daar kun je in bakken... dessertschaaltjes, blokkerbol, ovenschaaltjes, dim sum schaaltjes

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ja indd ik bak ook overal in maar dit was me dus nog niet overkomen en wil ook niet dat het bijvoorbeeld straks staat te gebeuren met de communie taarten.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

wel apart dat hij pas na het vullen als een plumpudding in elkaar zakt. Het eerste wat je zou denken is dat er teveel lucht in de bodem zit, maar je hebt hem al doorgesneden om te vulllen dus dan zou je dat al gezien moeten hebben.
geen idee verder kan jeniet helpen

5

he wat balen meid. hier wordt je wel onzeker van. Misschien weer een testtaart maken?

Groetjes Tweety!

6

Tweety1974 schreef:

he wat balen meid. hier wordt je wel onzeker van. Misschien weer een testtaart maken?

Ik had vrijdag twee taarten gebakken. 1 in een springvormpje en 1 in een ovenschaaltje. Die uit de springvorm is dus niet ingezakt. Heb het vanmorgen gelijk gevraagd toen ik mijn vriendin zag. Dus beide hetzelfde biscuit. En dezelfde vulling.. Ooooh hier word ik echt onzeker van indd.

7

Het enige wat ik kan bedenken is, dat je springvorm een betere warmtegeleiding heeft dan een ovenschaal (steen of glas) Dat zou denk ik betekenen dat je ovenschaal langer in de oven zou moeten staan dan die uit de springvorm.
Maar voor de rest vind ik het ook heel vreemd.

Roosje